חלוץ האי-מייל ריימונד טומלינסון מת בגיל 74

טומלינסון הוא האיש שהכניס את השימוש בסימן השטרודל, @, למיילים ולחיינו, ובכך שינה לנצח את הדרך שבה בני האדם מתקשרים ביניהם ● הוא מת בשבת, ככל הנראה כתוצאה מהתקף לב

ריימונד טומלינסון, חלוץ הדואר האלקטרוני. צילום: ויקיפדיה

ריימונד טומלינסון, הפיוניר המפורסם ומי שהביא לחיינו את סימן השטרודל – @, מת בגיל 74. הוא מת ככל הנראה כתוצאה מהתקף לב.

טומלינסון, שנולד בניו יורק, הוא האדם המפורסם ביותר שלו מיוחסת הקמת כלי הדואר האלקטרוני, כפי שאנו מכירים אותו כיום. המצאתו אפשרה ועדיין מאפשרת לאנשים לשלוח מכתבים למשתמשי מחשבים אחרים. הוא בחר את הסימן @ שעד אז נחשב לתו לא ממש ברור במקלדת, על-מנת להפריד שמות משתמשים משמות מארחי הדוא"ל שלהם. טומלינסון הגה את הרעיון תוך כדי עבודה בעבור BBN Technologies (ר"ת Bolt, Beranek and Newman), חברת התוכנה שפיתחה את מבשר האינטרנט, ARPANET, כבר בשנת 1971.

"הסתכלתי על המקלדת, וחשבתי: 'מה אני יכול לבחור כאן כדי לא להתבלבל עם שם המשתמש?'", סיפר טומלינסון בכתבת פרופיל שפרסם אודותיו ה-Wired ב-2012, והוסיף כי כיום הוא כבר לא זוכר את האימייל הראשון שלו. "כולן היו הודעות בדיקה, וכל מה ששמתי עליו במקלדת את האצבעות שלי – זה מה הייתי שולח", סיפר.

החידוש זיכה את טומלינסון במקום בהיכל התהילה האינטרנטי בשנת 2012. "תוכנת הדוא"ל של טומלינסון חוללה מהפכה מוחלטת, ששינתה מהיסוד את הדרך שבה אנשים מתקשרים, כולל את הדרך שבה עסקים עושים זאת, החל בתאגידים ענקים ועד לחנויות הפופ הזעירות ביותר. פועלו הניע את הדרך שבה מיליוני אנשים עורכים קניות, מנהלים את חשבון הבנק שלהם, ושומרים על קשר עם חברים ובני משפחה, אם הם בצד השני של העיר או מעבר לאוקיינוס", כך נכתב אודות החלוץ באתר היכל התהילה.

"כיום, עשרות מיליוני התקנים תומכי דוא"ל נמצאים בשימוש מדי יום ביומו. דוא"ל נשאר היישום הפופולרי ביותר, עם יותר ממיליארד וחצי משתמשים הפרושים בכל רחבי הגלובוס ומנהלים ביניהם תקשורת מעבר למגבלות המסורתיות של זמן ומרחב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים