אובר חושפת נתונים על תלונות בנוגע לאונס

חברת שירותי התחבורה גורסת כי קיבלה בשלוש השנים האחרונות רק חמש תלונות על אונס במהלך נסיעה ● אלא שיותר מ-5,000 תלונות שנמצאו לכאורה בדואר האלקטרוני של השירות הן סיבה מצוינת להרים גבה גבוה גבוה

עיניים לכביש. אילוסטרציה: BigStock

אובר (Uber) החליטה לחשוף טפח, אבל אולי גם להסתיר טפחיים. החברה טוענת כי במהלך השנים שחלפו בין דצמבר 2012 לאוגוסט 2015 קיבלה מלקוחות רק חמש תלונות בגין אונס. לטענת החברה מדובר ב-0.0000009% בלבד מתוך יותר מ-500 מיליון נסיעות שביצעו נהגי החברה במהלך אותה תקופה.

המידע המטריד שוחרר לאחר שאל Buzzfeed הגיעו צילומי מסך שהצביעו על יותר מ-5,000 הודעות הקשורות בדרך זו או אחרת לאונס, שהתקבלו במחלקת תמיכת הלקוחות של החברה. בתגובה לתהיות בדבר ההיתכנות שהנתונים שדווחו הם אכן המספרים האותנטיים של הפניות, אמרה החברה כי המספרים היו "מטעים מאוד".

במקום RATE הקלידו RAPE

צילומי המסך שפורסמו ב-Buzzfeed הציגו סוכן של מרכז התמיכה של החברה שעסק באיתור התכתבות עם לקוחות ונעזר בכלי חיפוש במייל לצורך מציאת מונחים כמו "תקיפה מינית" ו"אונס". הוא מצא יותר מ-5,800 תוצאות לחיפושו אחר המונח "אונס" ו-6,100 בעבור החיפוש אחרי "תקיפה מינית". אל הממצאים האלו התלוו גם מספר הודעות מייל שהציגו תיאורים כמו "נהג תקף אותי מינית".

בפוסט שהתפרסם בבלוג של החברה נכתבו הסברים שגרסו כי המספרים היו מוגזמים כיון שלעתים קרובות נוסעים שוגים באיות המלה Rate (תעריף) וכותבים במקומה את המלה Rape; בנוסף, כך נטען בפוסט, יש שכתבו לחברה מסרים כגון "אנסתם את הארנק שלי"; אחרים עשו שימוש בשמות וכתובות דואר אלקטרוני המכילים את צירוף האותיות rape (כמו למשל בשמו של דון דרייפר), וגם מקרים אלו נכללו בתוצאות החיפוש. אל הטיעונים הדי משונים הללו חובר הסבר נוסף על כך שבין הנתון הגבוה של תוצאות החיפוש בנושא נכללו גם תלונות מאנשים שבכלל לא נסעו בשירות אובר אלא בשירות אחר; והסבר אחרון חביב – התוצאות כללו פניות בנושאי תקיפה מינית מלקוחות שראו דיווחי חדשות על הנושא וביקשו לדעת יותר כי היו מודאגים.

הפרה חמורה של פרטיות הנהגים והנוסעים

חברת שיתוף הנסיעות אמרה כי ניתוח תוצאות החיפוש שלה הראה רק חמש פניות של לקוחות שטענו כי נאנסו מתישהו בין דצמבר 2012 לאוגוסט 2015. החברה הודתה כי 170 מההודעות שנמצאו כללו בכל זאת "טענה אמיתית בנוגע לתקיפה מינית".

אובר הודתה גם כי "כאשר תקריות חמורות מתרחשות, אנשים מדווחים עליהן לעתים קרובות ישירות לרשויות אכיפת החוק, לכן, תקריות אלה לא ישתקפו במספרים". Buzzfeed ביקש מאובר לספק לו את הנתונים לצורך ניתוח עצמאי, אבל החברה השיבה כי מהלך כזה יהווה "הפרה חמורה של פרטיות הנהגים והנוסעים שלנו".

אובר אמרה כי "אנחנו הראשונים להודות בכך שלא תמיד פעלנו בדרכים נכונות, אבל אנו עובדים קשה כדי להבטיח לנוסעים בכל מקום נסיעה בטוחה ואמינה. למרבה הצער, אין אמצעי תחבורה שהוא 100% בטוח כיום. תאונות ותקריות קורות. לכן אנו פועלים כדי לבנות צוות תמיכת לקוחות יוצא דופן, שיכול לטפל בבעיות כשהן מתרחשות, כולל בעבודה מול רשויות אכיפת החוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים