גוגל הגדילה את מספר ההסרות בשל זכויות יוצרים במיליארד אחוזים מאז 2006

רבים עשויים לראות בהצלחה של הורדת הקישורים סימן כי DMCA עובד, אבל מרבית האנשים יחשבו כנראה שזה לא יעיל לבזבז כל כך הרבה משאבים על מה שהוא בסופו של דבר ניסיון חסר טעם לנהוג בשתלטנות-יתר

גוגל. אילוסטרציה: BigStock

בשנת 1998 חתם הנשיא, ביל קלינטון, על חוק זכויות היוצרים הדיגיטליות של המילניום, ה-Digital Millennium Copyright. החוק מגדיר כעבריין פלילי את מי שמנסה לעקוף את ניהול הזכויות הדיגיטליות (DRM), המגן על זכויות היוצרים באינטרנט.

אתרים כמו גוגל (Google) לא התחילו לאכוף באמת את החוק עד שנת 2006 לערך. אבל משנה זו הסיר האתר למעלה ממיליארד אחוז יותר קישורים בעייתיים מאז כניסת החוק לתוקף. הדברים נובעים מהעובדה שלבעלי זכויות היוצרים יש כיום תוכנה שיכולה לחפש בקצב מהיר במיוחד קישורים בעייתיים (בדרך כלל מדובר בחתיכות פיראטיות של תוכנות, מוזיקה ווידיאו). כלומר, אל גוגל מגיעים יותר דיווחים על קישורים שנחשדים כמפרי זכויות יוצרים.

TorrentFreak מדווח כי, בממוצע, מקבלת ענקית החיפוש כ-100 אלף דיווחים על קישורים בכל שעה, שהם פי שניים דיווחים לעומת מה שקיבל האתר בערך בזמן הזה בשנה שעברה. גוגל מעריך כי בשנה הבאה תירשם עלייה דרסטית עוד יותר בדיווחים.

"מנתונים שנאספו על-ידי TorrentFreak מדו"ח השקיפות של גוגל (Google's Transparency Report) עולה כי מספר הקישורים שדווחו בהודעות DMCA יותר מהוכפל לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והוכפל פי ארבעה בהשוואה לשנה שקדמה לה", כך נמסר מ-TorrentFreak. עוד צוין גם כי "במרץ 2014 התבקשה גוגל להסיר בערך שישה מיליון קישורים בשבוע, שגדלו לשמונה מיליון בשבוע בשנת 2015 ולמספר עצום של 19 מיליון שנספרו בשבוע שעבר".

ניסיון חסר טעם לנהוג בשתלטנות-יתר

למרות שחלק מהקישורים שדווחו אינם מפרים את ה-DMCA, רובם דווקא כן עושים זאת. המשמעות של הדברים היא שגוגל עסוקה במיוחד בהסרת קישורים לאתרים הקשורים לפיראטיות, אך החברה עדיין מרגישה שהיא מצליחה לעמוד בקצב הבקשות שהיא מקבלת.

"אנחנו מקדמים יותר הסרה של קישורים שעליהם קיבלנו תלונות, ועושים זאת מהר מכל מנוע חיפוש אחר", אמרה החברה ל-TorrentFreak והוסיפה וטענה כי "אנחנו מקבלים הודעות רק על חלק זעיר מכל מה שאנחנו מארחים ומאנדקסים, שלמרות זאת מסתכמים במיליוני בקשות להסרת קישורים בשל זכויות יוצרים מדי שבוע. פניות שבהן אנחנו מטפלים, בממוצע, בתוך פחות משש שעות".

עם זאת, מנוע החיפוש לא מרחיק לכת עד כדי הסרת שמות הדומיין, למרות שבעלי זכויות היוצרים טוענים כי יש להוציא אתרים מפרים מהאינדקס של גוגל לגמרי.

יש מי שמאמינים שהשקעת כל כך הרבה זמן ומאמץ על הסרת הקישורים הללו היא חסרת תועלת, כי נראה שעל כל אתר מפר זכויות יוצרים שיוסר יצוצו עוד שניים אחרים. רבים עשויים לראות בהצלחה של גוגל בהורדת הקישורים סימן כי DMCA עובד, אבל מרבית האנשים יחשבו כנראה שזה פשוט לא יעיל לבזבז כל כך הרבה משאבים על מה שהוא בסופו של דבר ניסיון חסר טעם לנהוג בשתלטנות-יתר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים