"בעולם הדיגיטלי החדש, ארגונים נדרשים לשיפור חוויית המשתמש במובייל"

כך אמר מני מלר, מומחה פלטפורמות טכנולוגיות, אורקל ישראל ● לדבריו, "כיום הלקוח פועל בעולם המקוון בטרם הקנייה - הוא מצפה שכשיגיע לחנות, יחכה לו המוצר עם פתק של שמו עליו"

מני מלר, הטכנולוג הראשי של אורקל ישראל. צילום: ניב קנטור

"במהפכה הדיגיטלית העוברת על ארגונים, הלקוחות – המשתמשים – מחפשים לעשות לעצמם חיים קלים, ולכן מה שנדרש מארגונים, בין השאר, הוא לשפר את חוויית המובייל, כי זה נוח למשתמשים". כך אמר מני מלר, מומחה פלטפורמות טכנולוגיות, אורקל (Oracle) ישראל.

מלר דיבר בכנס THINKING DIGITAL, הוועידה הבינלאומית לעסקים דיגיטליים. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') באולם האירועים LAGO בראשון לציון. את הכנס הנחו אבי עסיס, מנכ"ל משותף Be-Digital, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי מלר, "המאפיין את הלקוח כיום, הוא שכשהוא נכנס לחנות, זה קורה אחרי שהוא כבר 'התבשל', הוא יודע מה הוא רוצה – ואילו לנציג המכירות אין מושג מה הלקוח יודע – ואז הלקוח מנצל מצב זה לטובתו. לכן, על ארגונים להציב את המשתמש במרכז, לתת לו ערך מוסף בהתקשרות עימו במובייל ולדעת מה הוא עושה. נדרש על הלקוח מבט של 360 מעלות, כי הוא מבצע פעולות במובייל".

מוצר עם פתק שם הלקוח עליו

העולם השתנה, קבע מלר, "כיום הלקוח פועל בעולם המקוון בטרם הקנייה: הוא מדפדף באתרים, חוקר, משווה, בוחן המלצות במדיה החברתית, ומצפה שכשיגיע לחנות, יחכה לו המוצר עם פתק של שמו עליו. יש להתייחס לחנות כאל זו המשלבת את העולמות, הפיזי והווירטואלי". כך, ציין מלר, "עולם ה-B2C השתנה, יש מחזור חיים לרכישה, יש חווייה בעלת ערך מעבר ל'רק' קניית המוצר, הדטה הוא 'מטבע' חדש. גם עולם ה-B2B השתנה, בגלל מגמת ה-BYOD. לכן, בין השאר, ארגונים צריכים לאמץ את השינוי, למזער את הסיכונים, להשתמש בכלי שיתופיות".

הוא ציטט מחקרים, לפיהם "70% מתהליך הקניה קורה בטרם פניה לעסק. פה, הטכנולוגיה הדיגיטלית יכולה להיות מעורבת. יש מצב חדש: אין יותר נאמנות לקוחות, הם נאמנים למי שמכיר אותם. מי שייתן מידע רלוונטי בזמן אמת – עימו הלקוח יתחבר וייצר לו אמון". מחקר, נוסף, ציין מלר, "העלה כי 55% מהלקוחות מעדיפים שירות עצמי – נתון שהוכפל בחמש השנים האחרונות".

אורקל, אמר מלר, "מספקת מענה בשלושה מישורים: מישור חוויית המשתמש, מישור השיתופיות בידע בין העובדים לטובת הגדלת התפוקה והיעילות, וכן בהיבט התפעולי, לשיפור תהליכים עסקיים".

לקצר זמנים של פרויקטים

מה שארגונים נדרשים לו, אמר מלר, "הוא פלטפורמה עם שירותים שיכולה לאפשר לביזנס לפתח, לבנות את האפליקציות באופן מבוקר ופנימי, עם ניצול יכולות של כתיבה פעם אחת ופריסת היישומים על גבי כל מערכות ההפעלה, לטובת ניצול השקעות העבר באפליקציות שכבר פותחו. בנוסף, יש לדאוג לקישור של האפליקציות לכלל הסביבות, הפנימית, החיצונית, הדטה סנטר והענן לסוגיו".

"החברה פיתחה פלטפורמה, Oracle Mobile Cloud Service. זו מספקת שירותי תשתית לאפליקציות מובייל כגון: שירותי התראות, אנליטיקה, אחסון, עבודה גם בצורה לא מקוונת, ועוד. הפלטפורמה גם מספקת שכבת ניהול ממשקים, APIs, כי אחד הדברים הקשים בפיתוח אפליקציות מובייל ארגוניות הוא ניהול ה-APIs".

הוא סיכם בציינו כי "ארגונים שמאמצים את הפלטפורמה יכולים לחסוך הרבה זמן פיתוח, לקצר זמנים של פרויקטים, לחסוך בתחזוקה ולנהל בצורה מסודרת את אפליקציות המובייל וכל השירותים שהן צורכות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים