הדודל של גוגל ליום האישה הבינלאומי

ענקית הרשת יצרה דודל שמבקש מנשים בכל קצוות הגלובוס לחלוק באמצעות תיוג מיוחד בטוויטר את החלומות שלהן לעתיד ● הפנייה של גוגל זוכה עד כה להיענות מרשימה

Google Doodle ליום האישה הבינלאומי. צילום: יוטיוב

לכבוד יום האישה הבינלאומי השיקה גוגל (Google) דודל חדש שנושאו שיתוף חלומותיהן של נשים בוגרות וצעירות. לאחר לחיצה על הקישור ב-Google Doodle של יום ג', הוצג בפני המשתמשים סרטון וידיאו מיוטיוב (YouTube) שכונה בשם "דודל יום האישה הבינלאומי 2016" ושהופק על ידי הענקית ממאונטיין וויו.

בסרטון לקחו חלק יותר מ-330 נשים ונערות מ-13 מדינות, אשר התבקשו להשלים את המשפט "יום אחד אני…".

"כל עיר חדשה הביאה יותר 'יום אחד אני', יותר תנועות ריקוד, יותר חיבוקים, יותר כיפים", נכתב בהודעה שפורסמה בבלוג החברה. "השאיפות ששמענו היו מגוונות ממש כמו הנשים והנערות ששיתפו אותן, החל בדברים האישיים ביותר כמו לשחות עם חזירים באיי בהאמה ועד לשאיפה הגלובלית לתת קול למי שלא יכול לדבר, כמו גם הרבה שאיפות שנמצאות בין שתי אלו. כאשר הסרטון נעשה מצאנו כי ה'יום אחד אני…' שלנו גדל והפך לעשיר יותר, בהשראת הנשים שנפגשנו".

ואכן, גוגל הציעה לנשים רבות להצטרף ליצירת הסרטון שלה, והתוצאה בהחלט ממלאת בהשראה.

ג'יין גודול, לוחמת בעלת שם עולמי למען איכות הסביבה וחוקרת פרימטים מפורסמת, אומרת בסרטון כי היא מקווה יום אחד לדון בנושאי הסביבה עם האפיפיור. כלת פרס נובל הפקיסטנית, מלאלה יוספזאי, והפעילה הסורית הצעירה, מוזון אלמלהן, מקוות שיום אחד כל בחורה בעולם תורשה ללכת לבית הספר.

הדודל של גוגל נוצר בהשראת יום האישה הבינלאומי – יום שזכה לגיבוי האו"ם ושמטרתו לחגוג את הישגיהן של נשים בכל העולם. היום הזה, שהוא גם מיצג של כבוד והערצה לנשים ושמטרתו קידום זכויות הנשים ברחבי העולם, מתקיים מדי שנה ב-8 במרץ מאז 1977, כאשר העצרת הכללית של האו"ם בקשה ממדינות החברות בו להפוך אותו ליום בינלאומי למען הזכויות והחופש של נשים.

גוגל מציינת לעתים קרובות ימים גדולים וחשובים באמצעות הדודל. החברה פיתחה בין השאר ציורים לכבוד חגים, בכדי להנציח את חייהם של אנשים חשובים, וכן על-מנת לתמוך במטרות שונות. הדודל ליום האישה הבינלאומי בהחלט נוגע בכל הנקודות האלה.

עכשיו רוצה גוגל שנשים אחרות ברחבי העולם יחלקו את החלומות שלהן עם העולם. החברה יצרה את ההאשטג OneDayIWill#, וביקשה כי נשים ונערות ישתפו בעזרתו את חלומותיהן. היוזמה של גוגל תופסת תאוצה גבוהה במיוחד – בכל דקה מפרסמות כמה וכמה נשים את חלומותיהן המתויגים בהתאם בטוויטר (Twitter).

תוכלו לראות אותם – ואם אתן נשים אז גם להוסיף חלום משלכן ממש כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים