Shine the Light – מה קורה כשנשים וטכנולוגיה נפגשות?

פרויקט מיוחד תיעד נשים מ-11 מדינות שמשתמשות בטכנולוגיה בכדי לגרום לדברים לקרות בעבור קהילותיהן, משפחותיהן וכמובן - בעבור עצמן

טכנולוגיה בידי הנשים. פרויקט Shine The Light. צילום: טוויטר

יום האישה הבינלאומי השנה עוסק בנושא "כדור הארץ 50-50 עד 2030" – שמייצג את המטרה להשיג שוויון עולמי בתחומים כגון חינוך ולהביא לסיום כל צורות האפליה הקיימות בעולם. לצורך כך, החליטו יוזמי קמפיין Shine The Light, נדרשת השראה גדולה. ואכן, מהתבוננות בצילומים מהפרויקט של Panos Pictures ומהעמקה בתיאורים שמופיעים בו, ניתן ללמוד רבות על נשים בעולם המודרני של ימינו, ולהתרשם מהתובנות של נשות הקמפיין והצעותיהן בדבר האופן שבו הן חושבות שראוי ואפשרי להשתמש בטכנולוגיה כדי לעצב את חייהן.

צוהר לעולם מלא יצירתיות

הפרויקט תיעד נשים מ-11 מדינות אשר משתמשות בטכנולוגיה בכדי לגרום לדברים לקרות בעבור קהילותיהן, משפחותיהן וכמובן – בעבור עצמן. בין הנשים שלקחו חלק ביוזמה נמצאת ד"ר פרידה אבטן מבריטניה – אמנית רב-תחומית ומלחינה ממוצא קנדי המתגוררת כיום בלונדון. "הלכתי לבית-ספר שהתמקד בלימודי מתמטיקה ומדעי המחשב בלבד, אך גם אז, תמיד הייתי אמנית", מספרת אבטן, שהצטלמה לפרויקט ומפגינה מראה ייחודי עם שיער כחול-ירוק מדליק שמקשט ראש עוד יותר מדליק.

אבטן מתארת את הדרך שעשתה ואיך היא משתמשת בטכנולוגיה לצורך יצירת האמנות שלה. "כשהתחלתי ללמוד מתמטיקה ומדעי המחשב, מיד התחלתי גם לחשוב על הדרכים שבאמצעותן אני יכולה להחיל את המקצועות האלו על תחום הסאונד. תכנות הוא כמו כוח סודי עבורי, כוח שאני יכולה לשלוף ולמהול באמנות שלי בכל מיני דרכים".

גם דורקס מות'וני מקניה שותפה בקמפיין ומתועדת בו. מות'וני רבת הפעלים היא מדענית מחשבים, מנכ"לית ומייסדת של OpenWorld ומייסדת הארגון האזורי AfChix. בנוסף היא משמשת כמנטורית וכמדריכה לבניית יכולות יוזמה נשית בתחום המחשוב ברחבי אפריקה.

"כשעסקתי בעבודה הראשונה שלי, בשלב מסוים הבנתי שאני האישה היחידה בארגון וייחלתי למצוא אישה שתהיה יחד איתי, רק כדי לוודא שאני יכולה לראות יותר בנות במקום העבודה", סיפרה מות'וני במסגרת הקמפיין.

"את תצטרכי טכנולוגיה"

"מאחר שתהיתי 'איפה הבנות האלו ולמה הן לא מצטרפות לקריירה הזאת, הבנתי שזה עניין של מידע שחסר להן בזמן קבלת ההחלטות בנוגע לקריירה שלהן, ופשוט חשבתי שאולי נוכל להתחיל לעשות קצת סדנאות כדי להגיע אל המודעות של תלמידות תיכון, כי אם את לומדת מדעי מחשב זו נקודת התחלה טובה עדיין, וכנראה שהעניין גם יבנה אותך היטב".

מות'וני מספרת ש"אני תמיד אומרת לבנות 'גם אם את מתקבלת ללימודי עיצוב, לרפואה או למה שזה לא יהיה, את תצטרכי כישורי מחשב טובים. לא משנה מה את רוצה להיות – רופאה או עורכת-דין – את תצטרכי טכנולוגיה".

ניגהט דאד מפקיסטן צורפה לקמפיין Shine The Light בשל היותה מייסדת של קרן העוסקת בזכויות דיגיטליות. את הקרן – שעוזרת לנשים פקיסטניות להילחם בטרדה באינטרנט – הקימה דאד בשנת 2015 והדבר זיכה אותה למקום של כבוד ברשימת מנהיגי הדור הבא של טיים (Time). "להתמיד", מייעצת דאד לנשים שנתקלות בסיפורה במסגרת הקמפיין ומוסיפה ואומרת שצריך "להישאר על זה. זה תחום שיש בו כל כך הרבה הזדמנויות, אבל גם תסכולים רבים אשר יבואו רק משום שאת 'רק' אישה. זה תחום שנשים היו מעורבות בו ממש מההתחלה – למשל עדה לאבלייס וגרייס הופר, אם להזכיר רק כמה מהן".

הקמפיין, השואף להדגיש את העבודה של נשים באמצעות בחירה בדרך הטכנולוגית, זכה להאשטאג ShineTheLight# ותוכלו להתרשם מכולו ומפוסטים המקושרים אליו בטוויטר (Twitter).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים