פייסבוק רוכשת את אפליקציית הפילטרים MSQRD

הרשת החברתית מבצעת מהלך דומה לזה שעשתה סנאפצ'ט כשרכשה את Looksery כדי להביא פילטרים ייחודיים לצילומי הסלפי של משתמשיה ● הענקית והנרכשת לא חשפו את מחיר העסקה

טוב יותר מאשר בלי. MSQRD צילום: Masquerade

כתגובה לרכישת Looksery, שביצעה סנאפצ'ט (Snapchat) כדי להביא פילטרים ייחודיים ואנימציה לצילומי הסלפי שמעלים משתמשיה, עכשיו מבצעת ענקית הרשת החברתית רכישת אפליקציה דומה משלה, במטרה לשמור על הפופולריות, וכמובן שגם על קצב הודעות המתפרסמות אצלה.

החברה אישרה כי היא רכשה את Masquerade, שפיתחה אפליקציה בשם MSQRD, שכמו Looksery מוסיפה מיני מסננים מגניבים לתמונות שנוצרו בסמארטפון שלכם – אבל הפעם ההתמקדות היא דווקא בווידיאו. חברת הסטארט-אפ אישרה את הרכישה בהודעה שפרסמה בבלוג שלה, בעוד שפייסבוק (Facebook) אישרה את אמיתות הדברים ל-TechCrunch.

"Masquerade יצרה אפליקציה פנטסטית המכונה MSQRD, עם טכנולוגיית הדמיה ברמה עולמית המיועדת לווידיאו. אנו שמחים לצרף את Masquerade לצוות שלנו, ולהמשיך להעצים את חוויית הווידיאו בפייסבוק", אמר דובר פייסבוק.

מזה זמן מה שהחברה שמה דגש גדול על הרחבת תכונות הווידיאו שלה, כוללת כלי עריכת הווידיאו שהיא מציעה, בכדי להוסיף תכונות כמו מדבקות וטקסטים על תמונות. הרכישה האחרונה היא חלק מהאסטרטגיה הזו.

מעשה קונדס טהור

הענקית ממנלו פארק והנרכשת לא חושפות את מחיר העסקה, אבל דבר מעניין הוא שרק לפני שבועיים יוג'ין גורדיב, משקיע מחוץ לרוסיה, פרסם כי MSQRD עומדת להירכש על-ידי אפל (Apple) בעבור סכום של כ-117 מיליון דולר. גורדיב הודה בסופו של דבר שהפרסום היה פשוט מעשה קונדס טהור.

Masquerade, שהמטה שלה היה מבוסס מחוץ לבלארוס, תמשיך לשחרר את האפליקציה שלה כמוצר עצמאי. פייסבוק אומרת כי אנשי מפתח מהצוות, יוג'ין נבגן, סרגיי קונסאר ויוג'ין זאטפייאקין, יעבדו מחוץ למשרד שלה בלונדון. ל-MSQRD יש ככל הנראה משקיע אחד בלבד, יורי גורסקי מ-Gagarin Capital, אבל זה לא הפריע לחברה להימצא בעלייה מתמדת בפופולריות שלה מאז השקתה בשנה שעברה.

החדשות מהוות התפתחות מעניינת בתחרות הגדולה בין יישומי העברת ההודעות שמנסים ללכוד עוד ועוד גולשים בשוק שהתחרות בו הולכת ומתהדקת. בעוד שפייסבוק שולטת בעולם יישומי העברת ההודעות, עם בעלות על ווטסאפ (WhatsApp), אינסטגרם (Instagram) וה-Messenger שלה, סנאפצ'ט וההודעות הזמניות הייחודיות שלה, שנעלמות לאחר זמן מה, הופכת ללהיט ענק בקרב משתמשים צעירים.

בשלב כלשהו ניסתה הענקית ממנלו פארק אפילו לרכוש את סנאפצ'ט בעבור שלושה מיליארד דולר, כדי לוודא שהיא יכולה להמשיך להחזיק בנתח הדמוגרפי, אבל כאשר גילתה שה-M&A שלה לא הצליח, החלה פשוט לשבט את התכונות המוצלחות של המתחרה שלה באמצעות צירוף אפליקציות אחרות לשורותיה.

לסקירה על האפליקציה לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים