"אין כיום ארגון שיכול להימנע מטרנספורמציה דיגיטלית"

"לכל אחד מהם יש או צריכה להיות אסטרטגיה לתחום", אמר ערן אלראי, מנכ"ל Software AG ישראל, ופירט כיצד המגמה הזו באה לידי ביטוי במגזרים שונים

ערן אלראי, מנכ"ל Software AG ישראל. צילום: פלי הנמר

"אין כיום ארגון שיכול להימנע מטרנספורמציה דיגיטלית, גם אם כל ארגון מממש את זה אחרת. לכל אחד מהם יש או צריכה להיות אסטרטגיה לתחום ודרושה לו פלטפורמה שתסייע לו בכך", כך אמר ערן אלראי, מנכ"ל Software AG ישראל, בראיון לאנשים ומחשבים.

הראיון התקיים לקראת תערוכת CeBIT, שתיערך בשבוע הבא בהנובר, גרמניה, ובה תכריז Software AG שלל הכרזות. העיקרית שבהן היא הכרזה על יישומים חדשים של Digital Business Platform 2.0 – הפלטפורמה העסקית הדיגיטלית, שעליה הכריזה החברה לפני מספר חודשים.

בדבריו ציין אלראי ראיון שנתן אריק דופון, מנהל הלקוחות הראשי של החברה, המשמש בישיבות ההנהלה כנציג הלקוחות, לפורבס (Forbes) בדצמבר האחרון. הוא אמר בראיון כי האנליסטים מעריכים ש-27% מהעסקים כבר תכננו אסטרטגיה דיגיטלית כדי ליצור ערך ללקוח. כמו כן, הוא ציין שמספר היוזמות להסבה דיגיטלית של עסקים יוכפל עד 2020 ובאותה השנה יוקדשו לכך מחצית מתקציבי ה-IT. עוד ציין דופון כי ניתוח אנליטי של Big Data ישמש כבסיס לטרנספורמציה הדיגיטלית. עד 2020 השימוש הזה יחסוך לארגונים אמריקניים גדולים יותר מ-60 מיליארד דולר ועד 2022, מיליון התקני האינטרנט של הדברים יחוברו לרשת בכל שעה.

אלראי אמר ש-"ארגונים גדולים רבים – התחום בו פועלת Software AG – כבר הושפעו מהמהלכים הדיגיטליים. כך, לדוגמה, הטכנולוגיה של החברה יכולה לאפשר הקמת סניפי בנקים דיגיטליים, שכוללים מערכות בשירות עצמי. אלה יחליפו יותר ויותר מהעבודות שכיום מבצעים בני אדם. כך גם יותר ויותר שירותים במכבי שירותי בריאות ובחברת הביטוח כלל. ה-IT מסוגל להגביר את היעילות, מה שחסר הוא התאמת הרגולציה. דוגמה לחוסר ברגולציה היא השאלה במה יותר לבנקים להשתמש – במחשוב עצמי, בענן או אולי פתרון היברידי?"

"סיבה נוספת היא שהענן נתון לרגולציה היכן שהשרתים נמצאים – ויש בכך סכנה", ציין. "למשל, מרבית שרתי הגיימינג נמצאים במלטה. יום אחד ממשלת מלטה עלולה לבקש מהם לחשוף מי משתמש באתרים הללו". הוא העריך ש-"בסופו של דבר, גם אם הענן נמצא במקום פיזי כלשהו, הפתרון יהיה היברידי".

בהקשר זה דיבר אלראי על המקרה של בנק מזרחי-טפחות, שמבצע את נתינת ההלוואות החדשות לדיור בשיטה היברידית. "זהו בנק בגודל בינוני אך בתחום זה, נתח השוק שלו עומד על 40%, לאחר שעלה מ-36% בשנה שעברה. גם בבנק לאומי יש יוזמות דיגיטליות רבות".

"ליישם את הפנטזיות"

"הפלטפורמה הדיגיטלית מאפשרת לכל ארגון פיננסי ליישם את הפנטזיות שלו בתחום הפינטק", הוסיף. "אולם, לא נחזה בעתיד הנראה לעין בהתנתקות ממערכות ליבתיות. בארגונים הגדולים עדיין רואים את האינטגרציה כחשובה ויש עוד אנשים שמתקשים לעבור למערכת אינטרנטית מלאה. הילדים שלנו כבר יצליחו בכך, אבל יהיו 20-30 שנים של תקופת מעבר וצריך ששני המערכים – המחשוב המרכזי והאינטרנט – ידברו ביניהם".

בהמשך הוא התייחס לתחום הבריאות ואמר כי "הטכנולוגיה שתטפל בו ישירות עשויה לחסוך בהוצאה הלאומית לתחום זה. גם עולם הביטוח נהיה דיגיטלי, אך חברות הביטוח נמצאות בפיגור רב אחרי הבנקים. אולם, בכל זאת, יש דוגמאות כמו זו של מגדל, שבאמצעות הטכנולוגיה מאפשרת להבין דו"חות ביטוחיים באופן ברור וממוקד, בלי עשרות עמודים שממילא לא מבינים אותם".

"Software AG נוטלת חלק גם במיזם ישראל דיגיטלית, בעיקר בפעילות מאחורי הקלעים. דוגמה לכך היא מחשוב מערכות הרווחה כדי שנוכל להגיע לתיק רווחה דיגיטלי", אמר אלראי.

"אנחנו נמצאים בתחילת המהפכה", הוסיף. "Software AG קיימת כבר 45 שנים וצריכה להמציא את עצמה מחדש בכל הקשור למערכות קריטיות, משום שהבנקים, למשל, מחויבים לשמור על מחשבי הליבה אצלם. אנו ממשיכים לפתח את היסודות שלנו – מערכות אדבס ונטורל – ולספק אינטגרציה, משום שכל אחד מהלקוחות משתמש בתוכנות ליבה המורכבות ממאות תוכנות קטנות יותר".

אלראי ציין ש-"מועצת המנהלים של החברה החליטה למנות צוות שיקבע כיצד יש לפתח את אדבס ונטורל כך שיהיו רלוונטיים גם ב-2050".
לסיום אמר אלראי כי "ישראל מהווה נדבך רציני ב-Software AG. אנחנו מפתחים כאן מוצרים שנמכרים בכל העולם, כפי שעשינו כ-SPL, לפני ש-Software AG רכשה אותנו. אלא שכיום אנחנו עושים את זה בנפח הרבה יותר גדול".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים