HOT: מעבר להפסד נקי של 13 מיליון שקלים; ההכנסות ירדו ב-1.5%

במהלך 2015 ההוצאות הכלליות גדלו ב-5.06%; עלייה של 176 מיליון שקלים ● ההכנסות קטנו ב-80 מיליון שקלים ל-3.97 מיליארד שקלים, שמשקפים ירידה של 1.97%

טל גרנות גולדשטיין, מנכ"לית HOT. צילום: רמי זרנגר

קבוצת HOT פרסמה את התוצאות העסקיות לרבעון האחרון של השנה ולשנה כולה. בשתי התקופות נרשמה ירידה בהכנסות, עלייה בהוצאות וירידה ברווחיות של החברה.

במהלך 2015 ההוצאות הכלליות גדלו ב-5.06% ל-3.65 מיליארד שקלים; עלייה של 176 מיליון שקלים. ההכנסות קטנו ב-80 מיליון שקלים ל-3.97 מיליארד שקלים שמשקפים ירידה של 1.97%. על רקע הירידה בהכנסות והעלייה בהוצאות, הרווחיות נפגעה קשה והרווח התפעולי ירד ב-44.42% ל-320 מיליון שקלים, כאשר הרווח הנקי קרס לשבעה מיליון שקלים; ירידה של 96.76% לעומת הרווח בשנת 2014.

במהלך הרבעון, המדווח תוצאות דומות, ההוצאות הכלליות גדלו ב-4.68% ל-939 מיליון שקלים; עליה של 42 מיליון שקלים לעומת ירידה של 15 מיליון שקלים בהכנסות, ל-983 מיליון שקל; ירידה של 1.5%.

שיעורי הנטישה ירדו משמעותית

ההוצאות הגולמיות כולל פחת גדלו ב-5.1% ל-351 מיליון שקלים, ואילו הרווח הגולמי פחת ב-4.82% ל-632 מיליון שקלים; רווח גולמי שולי של 64.29% לעומת 66.53% ברבעון המקביל אשתקד. ההוצאות התפעוליות הרבעוניות גדלו בכ-3.68% ל-479 מיליון שקלים, והרווח התפעולי פחת ב-56.45% ל-44 מיליון שקלים.

מעבר להפסד נקי של 13 מיליון שקלים לעומת רווח של 51 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד.

בתוך כך, עלות חמשת מקבלי השכר הגבוה בחברה היה כדהלן: שכרו של הרצל עזור, יו"ר החברה, עד אפריל 2015 הסתכם ב-4.876 מיליון שקלים; שכרו של אילן צחי, מנכ"ל החברה עד סוף יולי 2015, הסתכם ב-3.616 מיליון שקלים; עלות שכרו של אבנר קריב, משנה למנכ"ל וראש חטיבת התפעול, הסתכם ב-3.778 מיליון שקלים; עלות שכרה של טל גרנות-גולדשטיין, מנכ"לית החברה מיולי 2015, עומד על 2.384 מיליון שקלים; עלות שכרו של יורם מוקדי סמנכ"ל התכנון, הסתכם ב-1.778 מיליון שקלים; ואילו עלות שכרו של פטריס ג'יאמי, היו"ר הנוכחי מאז אפריל, הסתכם ב-1.5 מיליון שקלים.

גרנות-גולדשטיין אמרה בעקבות פרסום התוצאות כי "השנה האחרונה, וגם הקרובה, הן בסימן שיפור מתמיד בשירות, כאשר כבר עכשיו אנו עדים לתוצאות מרשימות: שיפור משמעותי בכמות השיחות הנכנסות למוקדי השירות וכן ירידה של יותר מ-50% בפניות לקוחות שמגיעות דרך גופים צרכניים ורגולציה. בכוונתנו להמשיך ולהקפיד על מגוון שירותי תוכן עשירים ומקוריים וטכנולוגיה מתקדמת. אני מאמינה שבעקבות השיפור בפרמטרים התפעוליים, נראה גם שיפור מתמשך בפרמטרים הכספיים ברבעונים הבאים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים