"נמשיך להתמקד בשוק הישראלי, שהניב לנו החזר השקעות של פי שבעה"

כך אמר ז'אק בנקוסקי, שותף בכיר בקרן ההון-סיכון האמריקנית USVP, בכנס בכירים שערכה החברה ● בנובמבר 2015 השלימה הקרן גיוס של 300 מיליון דולר

ז'אק בנקוסקי, שותף בכיר בקרן ההון-סיכון האמריקנית USVP

קרן ההון-סיכון האמריקנית USVP קיימה השבוע כנס בכירים שנערך במרכז פרס לשלום ביפו תחת הכותרת Building for Scale. זהו הכנס השלישי של הקרן בישראל, בו משתתפים בכירים מהסקטור הטכנולוגי ומעולם הסטארט-אפים המקומי. הכנס עסק בסוגיות הקשורות להתפתחות שווקים חדשים בתחומי הטכנולוגיה בכלל ובאבטחת המידע בפרט, ובאתגרים של חברות סטארט-אפ ישראליות לצמוח בשווקים גלובליים.

לאחרונה סיימה USVP גיוס, 11 במספר, בהיקף של 300 מיליון דולר. "אנו נמשיך להתמקד בשוק הישראלי, שהניב לנו במשך השנים החזר השקעות של פי שבעה. כמעט בכל שנה יש לנו אקזיט משמעותי של חברה ישראלית. אנחנו אוהבים לעבוד כאן ונמשיך לעשות כך", אמר בפתח דבריו ז'אק בנקוסקי, שותף בכיר בקרן.

לדבריו, "אין לנו משרד בישראל, ואנחנו לא מתכוונים לפתוח אחד. אנחנו עוזרים לחברות ישראליות ישירות מהסיליקון ואלי, והאסטרטגיה הזו הוכיחה את עצמה". עוד ציין בנקוסקי כי הקרן ממשיכה להתמקד בחברות צעירות בתחומי ה-ICT, הבריאות, הסייבר והטכנולוגיה הצרכנית.

בנקוסקי, יליד בלגיה ובוגר הטכניון (תואר ראשון. את השני והשלישי עשה בארצות הברית), ניהל בעבר מספר חברות היי-טק ושבבים וכיום אחראי על ההשקעות בישראל מאז הצטרף לקרן ב-2004, לאחר שמכר את מונטריי דיזיין סיסטמס (Monterey Design Systems).

מביאים את קליפורניה לישראל

"כשגעתי, היתה ל-USVP כבר הסטוריה בארץ", אמר. "הגברנו את הפעילות בהרבה מאז שהגעתי, התוצאות ממש טובות אז אנחנו ממשיכים בשיטה של ניהול השקעות בישראל מבלי להחזיק משרד כאן".

בנקוסקי מסביר כי "מכיוון שאין לנו משרד פה, אנחנו מביאים את קליפורניה לישראל. החברות שהקרן משקיעה בהן מקבלות חבר מועצת מנהלים המתגורר בקליפורניה ולרוב גם יושב במועצות מנהלים של חברות אמריקניות. זה חשוב ליזמים שרוצים כמובן שהחברה שלהם תהפוך לחברה גדולה, כפי שמעיד שם הכנס.

על גישתו של המדען הראשי, אבי חסון, שחברות שיצמחו בארץ וינפיקו, לא יימכרו לחברות גדולות, אמר בנקוסקי כי "כל חברה צריכה לעשות מה שנכון לה, ולא מה שנכון  למדינה או למישהו אחר. ואם חברה מסוגלת להגיע לרמה של חברה ציבורית מצליחה, היא  צריכה לנצל את זה לא להפסיק מוקדם מדי".

מצד שני, מוסיף בנקוסקי, "יש הרבה חברות שמסיבה זו או אחרת לא מגיעות לשלב כזה ולכן הפתרון הוא למכור את החברה כשהיא מגיעה לשווי שמעניין את הקונה, שהוא מקסימלי מבחינתו.

הוא מסכם ואומר כי "יש הרבה קונים פוטנציאליים שלא רוצים לקנות חברות שלא עשו מכירות. לעומתם יש קונים המחפשים צוות, ולא אכפת להם ממכירות כי הם יטפלו בכך באמצעות מערך המכירות שלהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים