המתיחה שפחות הצחיקה ויותר הזיקה

גוגל מתחה את משתמשי Gmail לאחר שהצמידה תמונות של מיניון להודעות המייל ● גולשים רבים זעמו ואחד מהם אף איבד את העסק שלו

הפעם המיניון לא הצחיק. מתוך BigStock

לרוב, ניתן להעריך ואפילו לאהוב את היצירתיות מבית ההפקה של ענקית הרשת, ובכלל זה את מתיחות ה-1 באפריל שלה. גם השנה היו לה כמה מתיחות מצחיקות, אבל לצידן היא ביצעה פאדיחה מסחררת. גוגל (Google) ניסתה ביום ו' האחרון להכניס הומור לתוך ה-Gmail שלנו באמצעות כפתור בשם Mic Drop, שהצמיד GIF של מיניון להודעות המייל. הניסיון הזה חזר אל החברה כמו בומרנג.

"היום Gmail מקלה עליכם לומר את המילה האחרונה במיילים שלכם עם Mic Drop. כל שעליכם לעשות הוא להשיב על כל מייל באמצעות הכפתור החדש. כולם יקבלו את הודעתכם, וזאת תהיה הפעם האחרונה שתשמעו על כך. כן, גם אם אנשים מנסים להגיב – לא תראו את זה", הסבירה החברה כש-"השיקה" את הכפתור.

המיניון ה-"סורר" של גוגל

המיניון ה-"סורר" של גוגל

בתיאוריה, הרעיון היה אולי כייפי, אבל כשלשירות המייל שלכם יש יותר ממיליארד משתמשים פעילים, וכשרבים מהם מסתמכים עליו לצורך עסקים והתקשורת מקצועית, דברים יכולים להפוך לפחות משעשעים ואפילו לקצת מסוכנים.

Mic Drop – במקום שלח/קבל

הבעיה לא הייתה במיניון ובחסימת אפשרות המענה על המייל, אלא במיקום הבעייתי של הכפתור. גוגל החליפה את "שלח/קבל", שכל כך הרבה אנשים נוהגים להשתמש בו באופן קבוע מבלי להשקיע בדבר מחשבה שנייה – ב-"Mic Drop" החדש. הדבר הפך את האפשרויות שסיפק הכפתור של המתיחה למתכון לאסון בעבור רבים. אזהרה ראשונית לא צצה, ולכל מי שלא תפש את המתיחה לבדו ציפתה הפתעה – מלבד משלוח המיילים כשמיניון חייכן מוטבע עליהם, הכפתור באמת השתיק את כל התגובות שנשלחו אליהם.

כתוצאה מכך, ככל הנראה, רבבות משתמשי Gmail ומכותבים רבים שלהם הושפעו מהתעלול, והדבר ניכר מדפי התמיכה של Gmail, שהתמלאו בתלונות רבות – ואלה, כדאי לזכור, היו רק תלונותיהם של מי שהתפנו להתלונן. לאחד המתלוננים כבר לא היה ממה להתפנות. לטענתו, הוא איבד את העסק שלו כתוצאה מהמתיחה, אחרי ששלח מבלי משים את המייל עם ה-Mic Drop להרבה לקוחות חשובים. הוא פנה לדף העזרה ושאל: האם עכשיו גוגל תמצא לי עבודה?!

לזכותה של הענקית ממאונטיין וויו צריך לומר שהיא התגלתה כפתוחה לתגובות, ופעלה במהירות כדי להסיר את התכונה ולהתנצל. בהצהרת החברה, שכללה אפילו אימוג'י עצוב, נכתב: "ובכן, זה נראה כאילו שאנחנו בעצמנו פישלנו השנה. עקב באג ושלא במתכוון, גורמת התכונה Mic Drop ליותר כאבי ראש מצחוקים. אנחנו באמת מצטערים. התכונה כובתה. אם אתם עדיין רואים אותה, טענו מחדש את הדף שלכם ב-Gmail".

תהיות בדבר ה-"באג" הביאו את הדובר של החברה להסביר כי "במקרים מעטים מאוד" תכונת Mic Drop תופיע גם במיילים עתידיים, אפילו אם המשתמש לא לחץ במיוחד על הכפתור. אמנם טרם שמענו על תופעות כאלה, אבל החשש מפניהן, שמצטרף לנזקים שכבר התרחשו בעקבות התעלול, מוכיחים שמוטב אולי שהענקית תתעסק בכל זאת בענייניה הרציניים ולא במתיחות ומהתלות שעלולות להסתיים ממש לא כפי שמישהו ציפה שיסתיימו.

חשוב לציין שהתכונה לא הופיעה אצל לקוחות Google Apps המשלמים בעבור החבילה העסקית של גוגל, שכוללת מייל של חברה, אלא אצל האחרים, שעושים בשירות שימוש סדיר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים