קוריאה הצפונית מבודדת את תושביה מהרשתות החברתיות

מדובר בצעד נוסף המעיד על החשש מפני התפשטות מידע במדינה הסגורה ● על אף שישנם שני מיליון משתמשים בטלפונים ניידים, הגישה לאינטרנט שמורה רק לשכבה דקה הכוללת את אנשי השלטון, הצבא ומקורבים לצלחת

אין עם מי לדבר. אילוסטרציה: BigStock

קוריאה הצפונית הולכת ומתבודדת: משרד התקשורת במדינה הדיקטטורית הודיע בסוף השבוע כי הוא חוסם שורה של אתרים ובראשם פייסבוק (Facebook), יוטיוב (Youtube) וטוויטר (Twitter). כך פורסם בסוכנות הידיעות אי-פי (AP).

מדובר בצעד נוסף של פיונגיאנג המעיד על חששה מפני התפשטות מידע במדינה הסגורה. על אף שישנם שני מיליון משתמשים בטלפונים ניידים, הגישה לאינטרנט שמורה רק לשכבה דקה הכוללת את אנשי השלטון, הצבא ומקורבים לצלחת. ההגבלות יחולו גם על המבקרים המעטים בקוריאה הצפונית.

מלבד הרשתות החברתיות הפופולריות, נחסמו גם אתרים המופעלים מהשכנה קוריאה הדרומית, וכן אתרי הימורים ופורנו. האתרים נחסמו "עד להודעה חדשה". מי שינסה להפר את החוק ולהיכנס לאתרים המוקצים ייחשב כ"מפיץ תעמולה" נגד השלטון וצפוי לעונש, אם כי לא נמסר איזה.

ככל הנראה, מדובר בצעד שנועד בראש ובראשונה להרתיע את המבקרים מפני הפצת מידע לעולם החיצון. "ההגבלות החדשות יקשו עוד יותר על המבקרים ועל קבוצת זרים קטנה במדינה לפרסם מידע בזמן אמת על הנעשה במדינה, ואף יגביל עוד יותר את היכולת של תושבי קוריאה הצפונית להיחשף למידע", דווח באי-פי.

אינסטגרם (Instagram), רשת שיתוף התמונות הפופולרית, עדיין פועל במדינה. עד שגם אפליקציה זו תיחסם, ניתן לנסות ולהבין על הלך הרוח והחיים במדינה הסגורה על ידי מעקב אחרי כמה חשבונות, דוגמת זה של erictalmadge.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים