"תן לי אפשרות לצאת מהמיקום"

זה שמו של קמפיין חדש שמטרתו למזער את הסיכונים הנובעים משימוש במכשירים ניידים ובנתוני מיקום גיאוגרפיים המבוססים על חיבור אלחוטי

אילוסטרציה: BigStock

חברת הטכנולוגיה הבריטית Krowdthink, יחד עם קבוצת הזכויות הפתוחות (ORG), התחילו קמפיין חדש שמטרתו למזער את הסיכונים הנובעים משימוש במכשירים ניידים ובנתוני מיקום גיאוגרפיים המבוססים על חיבור אלחוטי.

המהלך הזה נולד כתוצאה מדיווחים שעלו לאחרונה לרשת על איומים שנובעים מהשימוש בשירותים אלו, והיכולת של החברות לעקוב אחרי התנועות של אנשים.

לפי ג'יוף רביל, מייסד Krowdthink, הבעיה היא שרוב המשתמשים, כברירת מחדל, מספקים את האפשרות לבצע אחריהם מעקב מבוסס מיקום, וזאת מבלי שהם מודעים לכך שהם נמצאים תחת סיכון מצד פושעים ששמים להם למטרה לגלות מידע מבוסס מיקום. לדבריו, 93% בחרו באפשרות לתת ולקבל את השירות הזה בבריטניה.

"כתוצאה מכך לספקי טלפונים ניידים ושירותים אלחוטיים יש רישוי בלתי מוגבל לגשת למידע רב עוצמה שהינו רב ערך עד מאוד מבחינה מסחרית – וכן איום, בגלל האפשרות שהוא ייפול לידיים של פושעי סייבר", הוא אמר.

הקמפיין זכה לשם "תן לי אפשרות לצאת מהמיקום" (Opt me out from Location) ובא לעודד את תושבי האי הבריטי לדרוש שספקי השירות ידווחו באופן מפורש מדוע הם זקוקים למידע על המיקום של המשתמשים, וכן יספקו אפשרות ברורה לבחור שלא לעשות זאת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים