עיריית ירושלים נגד ההחלטה להעביר את המדען הראשי מהבירה

לדברי ראש העירייה, ניר ברקת, "מדובר בפגיעה קשה בירושלים ובצפצוף על החלטות הממשלה, חוקי הכנסת ודו"חות מבקר המדינה" ● ממשרד הכלכלה נמסר בתגובה כי "המעבר יבוצע בהדרגה"

ניר ברקת, כשהיה ראש עיריית ירושלים. צילום: עיריית ירושלים

עיריית ירושלים יוצאת נגד הכוונה להעביר את משרדי המדען הראשי מחוץ לבירה, ולו באופן זמני. ראש העירייה, ניר ברקת, פנה בנושא למנכ"ל משרד ראש הממשלה, וסגנו, עופר ברקוביץ' – למבקר המדינה, עם העתק לראש הממשלה ושר הכלכלה, בנימין נתניהו.

במכתבו למנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר, טוען ברקת כי עיריית ירושלים לא תעבור לסדר היום על הוצאתם מהבירה של משרדי הרשות הלאומית למחקר, פיתוח וחדשנות, היא המדען הראשי. לדבריו, "מדובר בפגיעה קשה בירושלים ובצפצוף על החלטות הממשלה, חוקי הכנסת ודו"חות מבקר המדינה". הוא קרא לממשלה לחזק במקום זאת את ירושלים.

ברקוביץ' מציין במכתבו למבקר המדינה את החלטת הממשלה להעביר את כלל היחידות הממשלתיות הארציות לירושלים. לדבריו, "בעבודה שערכנו בתנועת התעוררות הובהר שלמימוש ההחלטה יש ערך כלכלי רב: יצירת כ-4,000 משרות באופן ישיר ומשרות נוספות באופן עקיף, גידול בתצרוכת הפרטית של העיר בכ-130 מיליון שקלים והכנסות נוספות של 40 מיליון שקלים מארנונה.

הוא הוסיף כי "באחרונה החליט המדען הראשי להעביר את הרשות הלאומית לפיתוח, מחקר וחדשנות מחוץ לירושלים. מנהלת הדיור הממשלתית פועלת בימים אלה לשכור עבור הרשות משרדים מחוץ לבירה. החלטה להעביר יחידה קיימת מירושלים לא עומדת בקנה אחד עם החלטות הממשלה. החלטה מסוג זה, גם אם נשענת על אישור מעבר זמני הניתן על פי חוק, מהווה מכשול חמור בדרך לקיום החלטת הממשלה, שהרי עשרות עובדים חדשים יגויסו במרכז הארץ, ורבים אחרים יתרגלו למקום עבודה בעיר אחרת ולא ירצו לעבור לירושלים לאחר מכן".

"המעבר הזמני הוא בזבוז מובהק של כספי ציבור. התאמת מקום עבור המדען ודמי שכירות גבוהים במרכז הארץ – כל אלה אינם נחוצים ומיותרים", כתב ברקוביץ' וקרא למבקר להתערב בעניין.

"ארכה בת שלוש שנים לביצוע המעבר"

ממשרד הכלכלה נמסר בתגובה כי "ב- 1  בינואר נכנס לתוקפו החוק המאפשר את הקמתה של הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית. מקום מושבה של הרשות על פי החוק הוא ירושלים.  הרשות מורכבת מ-22 בעלי תפקידים, שיושבים כיום בירושלים, מהם 10 צפויים להישאר במשרד הכלכלה בירושלים, מ-74 עובדים שיושבים בבית התעשיינים ברחוב המרד בתל אביב ומעוד מספר עשרות עובדים שיגויסו בהמשך".

לדברי המשרד, "על מנת לבצע את המהלך בצורה שתאפשר את רציפות הפעילות קבעה ועדת הכספים ארכה סבירה, בת כשלוש שנים, בהן תעבור הרשות למבנה קבע בירושלים. המעבר יבוצע באופן הדרגתי, שיאזן בין המשך התנהלות תקינה של פעילות לשכת המדען הראשי, דאגה לצרכי העובדים ועמידה במחויב על פי חוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים