אמזון עם הראש בעננים

היקף צמיחת עסקי הענן של הענקית גדול יותר מזה של כל עיסוקיה האחרים, ביחד, והמכירות השנתיות שלה עמדו בשנה החולפת בלבד על 10 מיליארד דולר, כך לדברי ג'ף בזוס, מייסד החברה

הפסיד 13.5 מילירד דולר בין לילה. ג'ף בזוס, מייסד אמזון. צילום: סטיב ג'ורבטסון, מתוך ויקיפדיה

באחרונה ציין AWS (ר"ת Amazon Web Services) – שירות הענן של אמזון (Amazon) – עשור של פעילות.

ג'ף בזוס מייסד החברה, הוציא השבוע (ג') מכתב חדש לבעלי המניות של החברה ובו הוא מציין כי AWS גדל יותר מהר כיום בהשוואה למה שהחברה האם שלו עשתה כשהייתה בגילו, ואף מוסיף לגדול במהירות מרשימה.

"השנה הפכה אמזון לחברה המהירה ביותר שהגיעה אי פעם ל-100 מיליארד דולר במכירות שנתיות", ציין בזוס במכתבו והוסיף ואמר ש-"ב-2015 הגיעו גם שירותי האינטרנט של הענקית ל-10 מיליארד דולר במכירות שנתיות, ועשו זאת בקצב מהיר אפילו יותר מכל מה שהשיגה אמזון בהגיעה לאותה אבן דרך". עוד הוסיף בזוס ופירט כי "היחידה הוסיפה 722 תכונות חדשות בשנת 2015, שהסתכמה בעלייה של 40% בהשוואה לשנה הקודמת".

AWS – כבר לא הימור פרוע

החודש שעבר, שבו חל מועד חגיגות יום ההולדת העשירי של AWS, היה נקודת האור בדו"ח הרבעון הרביעי המאכזב שהתפרסם בינואר. היחידה סיכמה את שנת 2015 עם 7.9 מיליארד דולר בהכנסות, בהיקף של יותר מ-7% מכלל המכירות של אמזון, עם רווח תפעולי של 24%.

מחשוב הענן הפך לאורך השנים האחרונות לאחד השירותים החשובים שמספקת אמזון. ענקית הקמעונאות אמנם מוסיפה לייצר את מירב הכנסותיה מהמכירות המקוונות, אבל אנליסטים רבים סבורים שכיום מחשוב הענן הוא האחראי לחלק העיקרי מהרווח הנקי של החברה. חטיבת AWS התרחבה בשנים האחרונות והפכה לשירות מחשוב הענן המוביל בתעשייה כשהיא חולשת על נתח שוק של כ-28% לעומת כ-10% של שירותי הענן שמספקות מיקרוסופט (Microsoft) ו-Azure וכ-7% בלבד של שירות יבמ (IBM).

בזוס חושב שהנתונים המרשימים של AWS קובעים מגמה, וכי "במשך הזמן, סביר להניח שרוב החברות יבחרו שלא להפעיל דטה סנטר משלהם אלא יעדיפו תמיד את הענן במקום".

בנוסף רמז גם בזוס בדבריו על כיוונים עתידיים של AWS, כשכתב כי "נציע יותר ויותר יכולות כדי לאפשר למפתחים לבנות באין מפריע. יהיה יותר ויותר קל לאסוף, לאחסן ולנתח נתונים. נמשיך להוסיף גם מיקומים גאוגרפיים ואנו ממשיכים לראות צמיחה ביישומים לניידים ולמכשירים מחוברים".

על בריאתו של AWS לפני עשר שנים כותב בזוס כי "כשהתחלנו, רבים אפיינו את שירות AWS כהימור – נועז ויוצא דופן. שירותי הענן של אמזון הם הרי המצאה ניסיונית ואובססיבית לטווח ארוך, שנוצרה מתוך מחויבויות עמוקות למצוינות תפעולית".

"רוב חברות הטכנולוגיה הגדולות הן ממוקדות תחרות", טוען בזוס וממשיך: "הן רואות מה אחרים עושים, ולאחר מכן עובדות בכדי להדביק את הקצב. לעומת זאת, 95%-90% ממה שאנו בונים ב-AWS מונע על ידי מה שהלקוחות אומרים לנו שהם רוצים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים