משתמשים בקידום בפייסבוק? היזהרו ממילים חבויות

מסנני התוכן הרגישים על הרשת החברתית חסמו הודעות על הופעה קרובה של להקת הרוק האלטרנטיבית October Drift ● למה? מאחר שבשם העיירה שבה תוכננה ההופעה נחבא משהו אחר לגמרי

החיים והמוות בידה של פייסבוק

הצנזורה של פייסבוק (Facebook) מנעה מלהקה לקדם בתשלום הופעה שלה בסקאנת'ורפ (Scunthorpe). הטעות קרתה בגלל שם המקום, עיירה אנגלית בצפון לינקולנשייר. הסיבה לכך היא שבתוך שם העיירה בעל 10 האותיות שכנה מילה אחרת, המורכבת מ-4 אותיות, שהמסננים של פייסבוק לא אהבו: Cunt (שמו בסלנג של איבר המין הנקבי). כך קרה שלהקת הרוק, October Drift, נחסמה מפרסום הידיעה על המופע.

הרשת החברתית לא אוסרת שימוש של משתמשיה במה שמכונה "מילים גסות", אבל היא מזהה ומסננת קללות בפוסטים שזכו לקידום – הפונקציה המאפשרת למשתמשים לקדם בתשלום מסר לקהל רחב יותר שעוד לא עשה Like לדף שלהם.

"ניסינו לקדם את ההודעות שלנו על ההופעה בסקאנת'ורפ, אבל פייסבוק לא הייתה מוכנה לשמוע על כך בשל שם העיירה, שמכיל מילה ממש חצופה. זה לגמרי מטורף. תארגן את עצמך, צוקרברג, ממזר מטורף", כתבה הלהקה בדף הפייסבוק שלה והוסיפה ב-"עידון רב": "חרא… לא יכולים לקדם עכשיו גם את זה!", זאת אומרת את הפוסט המתלונן.

חבר הלהקה, דן יאנג, אמר ש-October Drift ניסתה להעלות את הנושא לדיון מול פייסבוק ולהסביר שאם המסנן הזה יוסר הדבר רק יועיל להם, אך החברה טרם השיבה. "כבר העלינו הודעה שאומרת שזה מסנן התועבה שלא מעביר את שם העיר, אבל פייסבוק עדיין לא תיקנה", אמר יאנג ל-Independent והוסיף כי "זה מפתיע, בהתחשב בכך שהם אמורים להיות בחוד החנית של הטכנולוגיה המודרנית".

דובר פייסבוק אמר ל-Guardian בתגובה כי החברה "חוקרת" את הבעיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים