NXP שוקלת להיפטר מעסקי המוצרים הרגילים שלה

הסכום המבוקש, לפי ההערכות, הוא כשני מיליארד דולר ● היצרנית הגלובלית מתמקדת בשווקי הרכב והאינטרנט של הדברים, שנחשבים בעיניה כתחומים בעלי יכולת צמיחה גבוהה

NXP

NXP, יצרנית המוליכים למחצה ההולנדית, ממשיכה במהלכים שיובילו את היצרנית הגלובלית להתמקדות בשווקי הרכב והאינטרנט של הדברים, שנחשבים בעיניה כתחומים בעלי יכולת צמיחה גבוהה, תוך שהיא נפטרת מנכסים אחרים.

לאחר שמכרה בשנה שעברה את עסקי ה-RF שלה לחברת ניהול הנכסים וההשקעות הסינית JAC Capital תמורת 1.8 מיליארד דולר, לפי בלומברג (Bloomberg) שני הצדדים נמצאים במשא ומתן גם לגבי עסקי המוצרים הרגילים של NXP שמייצרת שבבים עבור שוק האלקטרוניקה ומוצרי החשמל הביתיים. הסכום המבוקש, לפי ההערכות, הוא כשני מיליארד דולר.

אמנם יחידת המוצרים הסטנדרטיים אמורה להיות אחראית ליותר משני מיליארד דולר מהכנסות הרבעון הראשון של 2016 עבור NXP, או קצת פחות מ-15%, אבל כאמור מדובר בתחום ששולי הרווח שלו עבור החברה – ובמיוחד בהשוואה מול תחום השבבים לתעשיית הרכב החכם ותעשיית האינטרנט של הדברים – נמוכים מאוד.

דובר של NXP אמר כי החברה אינה מגיבה לשמועות או ספקולציות, וכן לא הייתה תגובה בנושא מצד JAC Capital.

מהלך ההתמקדות הזה כבר פגע, כזכור, קשה מאוד בסניף הישראלי של NXP לאחר שהחברה החליטה לסגור מוקדם יותר השנה את מרכז הפיתוח שלה בהרצליה ולפטר כ-200 עובדים. הפיטורים הללו הגיעו לאחר ש-NXP השקיעה 12 מיליארד דולר ברכישת פריסקייל (Freescale). החברה הודיעה שהיא החליטה לסגור את מרכז הפיתוח מכיוון שהוא מתרכז בעיקר בתחום התשתיות הסלולריות, שוק שמנקודת המבט של NXP כבר אין בו מקום לצמיחה.

כיום NXP מונה כ-20 עובדים בלבד במרכז פיתוח שמבוסס על רכישת Athena ב-2015, חברת אבטחה שמתמחה ביצירת פתרונות לשוק האינטרנט של הדברים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים