פייסבוק עשויה להוסיף "צנצנת טיפים" כדי לאפשר למשתמשים להרוויח כסף מפוסטים

חלומו של כל חבר ברשת החברתית הוא להשיג כמה שיותר לייקים ושיתופים לפרסומים שלו, אבל בעתיד הקרוב אפשר שיהיה לכולנו גם סיכוי לרווח כספי מסוים מהשעות הרבות שאנחנו מבלים בסלון של צוקרברג

תורמים לפייסבוק? צילום: BigStock

לפי דיווחים, פייסבוק (Facebook) שוקלת הכנסתה של "צנצנת טיפים" אשר תאפשר למשתמשים להעניק טיפ מזומן בתמורת לפוסט מוצלח שאהבו.

המוצר החדש הפוטנציאלי זוהה לראשונה על ידי The Verge, שראה סקר שערכה פייסבוק במטרה לברר בקרב משתמשים מהי לדעתם הדרך הטובה ביותר שבאמצעותה יוכלו להרוויח כסף באתר. אחת האפשרויות שהועלו הייתה צנצנת טיפים, אשר ככל הנראה תעבוד בצורה דומה לזו של לחצן הלייק המפורסם, ותאפשר למשתמשים לתת סכום כסף קטן ליוצרים ובעלי אתרים שמהפוסטים שלהם הם נהנים במיוחד, וכל זה בלחיצה אחת בלבד.

מנגנוני micropayment (תשלום סמלי) אינן דבר חדש – חברות כמו Flattr מאפשרות למשתמשים להקים קרן חודשית קטנה, שבו הם יכולים לבחור להשקיע באופן חופשי בתוכן שהם אוהבים, פשוט על ידי לחיצה על כפתור באתרים המשתתפים בתכנית. שירותים נוספים, כמו Blendle, מתמקדים יותר בעיתונאות, ומאפשרים למשתמשים לבחור לשלם סכומים קטנים בעבור סיפורים אישיים מוצלחים.

להמריא עם המיזם

אבל יש לקחת בחשבון שעד כה התמודדו שירותים כאלה תמיד עם בעיה גדולה – אנשים לא נרשמים אליהם. עם זאת, כנראה שבמקרה של פייסבוק זה יהיה אחרת. הרשת החברתית כל כך דומיננטית ועמוסת משתמשים שלמערכת שלה יש סיכוי של ממש להמריא עם המיזם החדש המתכונן.

בעבר זכתה הרשת החברתית בביקורת על כך שהיא לא משתפת את ההכנסות מהפרסום עם היוצרים. צנצנת הטיפים יכולה להיות דרך ניסיונית של הרשת לתת גם משהו בחזרה. הסקר, אגב, הציע לנשאלים גם אפשרויות אחרות לגיוס כספים, וביניהן לחצן "תרום"; ושיתוף הכנסות מפרסום תוכן ממותג, שרק לאחרונה נתבשרנו על שינוי במדיניות הענקית ממנלו פארק לגביו.

גם ליוטיוב (YouTube) יש כבר תכניות דומות שלמעשה פועלות באתר – חלק מהמשתמשים הפופולריים ביותר שלה כבר הפכו למיליונרים על ידי כך שהחברה משתפת את הכנסות שלה ממודעות איתם.

לא משנה איזה סוג של תכנית שיתוף כספי תחליט לבסוף פייסבוק להשיק, סביר להניח שזו תתגלה כהצלחה – ההתמקדות האחרונה של החברה על תחום הווידיאו החי יכולה להפוך אותה למקום מושלם בעבור אושיות רשת, ואם אלו יוכלו גם לזכות בתשלום בעבור פרסום התכנים שלהם בפייסבוק, הם בהחלט עשויים לאמץ את הרעיון ולתת לו חיבוק חם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים