התוצאות הכספיות: זה שעולה וזה שיורד

פייסבוק ואמזון פרסמו במהלך הפסח תוצאות רבעוניות מצוינות, בעוד שאלה של טוויטר אכזבו את המשקיעים וגרמו לירידה חדה בשער המנייה ● ומה עם חברות גדולות נוספות?

תוצאות יפות יותר - ופחות. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

מספר חברות בולטות פרסמו במהלך ימי הפסח שלנו את התוצאות העסקיות שלהן. חלקן הראו תוצאות יפות, שהשביעו את רצון המשקיעים והעלו את ערך המנייה שלהן, ואחרות דשדשו, שלא לומר אכזבו קשות את השוק.

אחת מהן היא טוויטר (Twitter), שהתוצאות הכספיות שלה היו אמנם בסימן חיובי אבל לא הרשימו את המשקיעים, בלשון המעטה. במהלך הרבעון הראשון של השנה גדלו הכנסות החברה ב-36% ל-595 מיליון דולר וההפסד הנקי ירד ירידה תלולה, של 50.92%, לכ-80 מיליון. אלא שהמשקעים התעניינו פחות בתוצאות ויותר במספר המשתמשים הפעילים. זה עלה ב-3% – פחות ממה שהמשקיעים היו רוצים – ועמד על 310 מיליון דולר.

ברשתות חברתיות, תנועת המשתמשים חשובה פעמים רבות הרבה יותר מאשר ההכנסות והרווח, וטוויטר נמצאת הרחק מאחורי המתחרה הגדולה שלה, פייסבוק (Facebook), כאשר הפער הולך ומתרחב. חוסר שביעות הרצון של המשקיעים בא לידי ביטוי בהתנהלות המנייה, שיום למחרת פרסום התוצאות ירדה ב-17.63%.

המתחרה הענקית מפאלו אלטו, לעומת זאת, סגרה עוד רבעון של ביצועים מצוינים. ההכנסות שלה זינקו ב-51.91% ל-5.38 מיליארד דולר והרווח הנקי קפץ פי שלושה ל-1.58 מיליארד. מספר הגולשים הפעילים בפייסבוק בכל חודש זינק ברבעון ל-1.65 מיליארד, כאשר 1.09 מיליארד מהם עושים זאת לפחות פעם ביום. המשקיעים היו מרוצים מהתוצאות ועל רקע זה המנייה עלתה לאחר פרסומן בכ-8%.

חברה בולטת נוספת שסגרה את הרבעון על הצד החיובי היא אמזון (Amazon). ההכנסות הרבעוניות שלה צמחו ב-28% ל-29.1 מיליארד דולר והחברה עברה מהפסד נקי של 57 מיליון דולר לרווח נקי בסך 513 מיליון. מדובר בתוצאות מצוינות, שמשקפות את השינוי בתוכנית העסקית של אמזון, שמבוססת על ניצול אופטימלי של טכנולוגיות הענן. המשקיעים אהבו את מה שראו ולמחרת פרסום הדו"חות הביאו לעליית מניות אמזון ב-9.6%.

גם אלפאבית (Alphabet), החברה האם של גוגל (Google), רשמה עליות רבעוניות: ההכנסות גדלו ב-17.38% ל-20.26 מיליארד דולר והרווח הנקי – ב-19.69% ל-3.52 מיליארד. התוצאות היו צפויות, כך שלא היו תנודות חריפות בשער המניות למחרת פרסומן: זו ירדה ב-1.55%.

הצד השני של המטבע

אפל (Apple), לעומת זאת, רשמה רבעון קשה: ההכנסות ירדו ב-12.76% ל-50.6 מיליארד דולר והרווח קטן ב-22.79% ל-10.5 מיליארד. הסיבה לכך היא הירידה החדה במכירות הטלפונים הניידים מתוצרתה בסין, שכן הסינים מעדיפים לרכוש טלפונים זולים של חברות סיניות מאשר טלפונים של חברות אמריקניות, שגם אם הם מיוצרים בסין או במקומות אחרים במזרח, תג המחיר שלהם הרבה יותר יקר.

המשקיעים, למותר לציין, לא אהבו את המספרים והמנייה ירדה לאחר פרסום התוצאות ביותר מ-16%. אחד הבולטים שבהם הוא קארל אייקן, מבעלי המניות הפרטיים הגדולים ביותר בחברה, שהחליט למכור את כל מניותיו בה בעקבות התוצאות הכספיות המאכזבות. הוא החזיק ב-0.8% ממניות החברה שבבעלות הציבור, בשווי שהוערך בסוף 2015 ב-4.8 מיליארד דולר.

אייקן אמר בראיון ל-CNBC כי "יצאתי מאחר שאני דואג לגבי הביצועים של אפל בסין. אני חושש שעלול לפגוע בה צונאמי".

גם מיקרוסופט (Microsoft) רשמה תוצאות רבעוניות לא טובות: ההכנסות שלה פחתו ב-5.5% ל-20.53 מיליארד דולר והרווח הנקי ירד ב-24.85% ל-3.76 מיליארד. המנייה ירדה לאחר פרסום התוצאות ב-7.04%.

התוצאות גרמו לירידת המנייה גם ביבמ (IBM), אם כי בשיעור מתון יותר – 5.6%. זאת, לאחר שההכנסות של הענק הכחול ירדו ב-4.6% ל-18.7 מיליארד דולר והרווח הנקי קטן ב-13.5% ל-2.01 מיליארד.

הסיבות לפגיעה בתוצאות הן הירידה בביקוש למחשבים ניידים והעובדה שהמעבר של יבמ לפיתוח ושיווק של טכנולוגיות ענן לא תפס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים