שופט בארצות הברית אילץ אישה לפתוח את ה-iPhone שלה באמצעות טביעת אצבעה

מי צריך מאגר ביומטרי או עזרה של אפל? מקרה שכזה מעלה את השאלה האם שכנוע אדם לפתוח את הטלפון החכם שלו עלול לפגוע בזכויותיו לטעון להפללה עצמית

אייפון. אילוסטרציה: BigStock

בעוד שכולם עסוקים במאבק בין אפל (Apple) ל-FBI בנוגע לסיוע בפריצת iPhone המחלוקת מסן ברנרדינו, בחודש פברואר האחרון הוצא בארצות הברית צו בית משפט לתושבת גלנדייל, קליפורניה, בשם פייטסר בוקכדזייאן, שציווה עליה לפתוח את ה-iPhone שלה – כאשר לצורך הכניסה אליו נהגה הגברת להשתמש בטביעת אצבעה. מאוחר יותר טענה האשה כי בוצעה כנגדה עבירה של גנבת זהות, כך על פי הלוס אנג'לס טיימס (Los Angeles Times).

בעוד שמרבית הדיון הציבורי בנושא הצפנה התמקד עד כה בארבע עד שש הספרות שמשמשות אנשים לצורך חסימת פולשים למכשיריהם, המקרה הנדון בקליפורניה מעלה את השאלה האם סמנים ביומטריים של אדם – כגון טביעת אצבעו או תיעוד מצולם שלו – יכולים לשמש בכדי לסייע לרשויות לפרוץ לתוך מכשירים ניידים שהתוכן שנמצא עליהם עשוי לסייע בפתרון סוגיות פשע או עבירות טרור.

את האפשרות שמכונה זיהוי מגע (Touch ID) הוסיפה אפל לראשונה במכשיר ה-iPhone 5s שלה ומאז כללה את אמצעי האבטחה בכל מכשירי ה-iPhone וה-iPad האחרונים שלה. בהיותו מובנה בתוך כפתור הבית, ניתן גם לעקוף את מזהה המגע באמצעות ססמאות.

החוק מאוד לא החלטי

מארק ברתולומיאו, פרופסור למשפטים באוניברסיטת באפלו, שמלמד את נושא חוק ההצפנה והסייבר, אמר ל-ABC News כי "החוק מאוד לא החלטי בנוגע לכך, כיוון שטרם הדביק את קצב התפתחות הטכנולוגיה".

עכשיו נותרה התהייה החשובה – האם שימוש בלחיצת אצבע בכדי לפתוח את טלפון ולספק גישה לרשויות אכיפת החוק לכל תכולת המכשיר היא בבחינת עדות מבלי לומר מילה?

"זה אחד מאותם דברים שבהם, כמו תמיד, הטכנולוגיה מקדימה את החוק", אמר ברתולומיאו והוסיף כי "נושאים אלו של סיסמאות בדמות אמצעי הגנה ביומטריים, שרשויות אכיפת החוק רוצות גישה אליהם, עומדים להפוך במהלך הזמן לעניין שבתי המשפט בכלל ובית המשפט העליון בפרט יצטרכו לתת עליו את הדעת".

ואולם אלברט גידארי, מנהל הפרטיות בבית הספר למשפטים של אוניברסיטת סטנפורד לאינטרנט וחברה (Stanford Law School's Center for Internet and Society), אמר לטיימס כי הפעולה לא יכולה להפר את איסור התיקון החמישי שעוסק בהפללה עצמית. "בניגוד לחשיפת סיסמאות, אתה לא מוכרח לדבר או להגיד מה שנמצא בראש שלך לרשויות אכיפת החוק", אמר גידארי לטיימס של לוס אנג'לס והוסיף כי "הבקשה מאדם לשים את אצבעו במקום כלשהו אינה נחשבת כעדות או כהפללה עצמית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים