יש לכם דירה בברלין? לא תוכלו להשכיר אותה ב-Airbnb

חוק חדש אוסר זאת, במטרה לרסן את עליית מחירי הדיור בבירה הגרמנית ● מי שיפר את החוק עלול לקבל קנס של עד 100 אלף יורו

השכרת בית בברלין? לא באמצעות Airbnb

צרות חדשות לאתר Airbnb בברלין: החל מהחודש לא יכולים בעלי בתים ודירות בברלין המשכירים אותם בשלמותם באמצעות האתר לעשות זאת. מי שיעשה זאת צפוי לקנס של עד 100 אלף יורו, מכוח חוק חדש שנועד לרסן את העלייה במחירי הדיור בבירה הגרמנית. החוק, המכונה "איסור שימוש לא ראוי", נכנס לתוקפו אתמול (ג').

יצוין כי בעלי הדירות עדיין יכולים להשכיר חדרים בודדים ב-Airbnb או באמצעות אתרי השכרה אחרים, אבל השכרת הבית כולו או הדירה כולה אסורה, כאמור.

אנדיאס ג'יזל, המשמש כראש הפיתוח העירוני של ברלין, אמר שהחוק הוא "הכרחי, ומשמש כלי רגיש" לשמירה על מחירי דיור בני השגה. מחירי הדיור בברלין עדיין נמוכים יחסית לערים אירופיות אחרות, אף על פי שהם עלו ב-56% בשנים 2009-2014. גורמים רשמיים ציינו ש-Airbnb ואתרים דומים תרמו לעלייה הזאת ועודדו אותה, כאשר יותר ויותר ברלינאים משתמשים בדירותיהם רק לצורכי השכרה לטווחים קצרים, ובכך מכבידים על מלאי הדירות להשכרה של העירייה.

Airbnb התמודדה עם האשמות דומות בניו-יורק ובסן פרנסיסקו, שם דחו הבוחרים הצעה שתציב מגבלות מסוימות על השכרה של דירות או בתים באמצעות האתר לטווח קצר. גם כמה ערים באירופה מבקשות לפקח יותר בחומרה על השירות, ופריז, למשל, הטילה בשנה שעברה מס תייר על כל השכרה באתר.

עיריית ברלין קראה לאזרחים לדווח באנונימיות על אנשים המפרים את החוק החדש.

לפי פרסום ב-Independent, ירד היצע הדירות להשכרה בברלין ב-Airbnb ב-40% לקראת מועד כניסת החוק לתוקפו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים