שירות Adblock Plus חדש מאפשר לשלם לאתרים לאחר הסרת מודעות

נמאס לכם מזמן מהפרסומות והמודעות הקופצות והפעלתם חסימה? סביר שפגעתם בהכנסות האתרים החביבים עליכם ● מה עושים? Flattr Plus עוקבת אחרי הפעילות באתרים ומחלקת כסף כדי לאפשר את קיומם ללא מפרסמים

Adblock Plus

האינטרנט משתנה תדיר. פרסומות היו ועודן מקור אנרגטי חשוב בעבור אתרים, אבל במקביל אליהן גם שירותי חסימת המודעות, כמו AdBlock, ממשיכים לצבור פופולריות ומסבים לתעשייה נזקים במיליארדי דולרים.

זרם ההכנסות המתדלדל, שהיה פעם מקור אמין וודאי, פוגע באפשרות ההישרדות של אתרים שונים ומהווה איום משמעותי על קיומם. כיום ברור לחלוטין כי על מנת להישאר פעילים צריכים אתרים למצוא דרכים חדשות לייצר רווח כספי.

הרחבת AdBlock Plus מציעה פתרון אפשרי למצב המורכב הזה ושמו Flattr Plus. לצורך העניין חברה AdBlock Plus לפלטפורמת ה-microdonation המכונה Flattr, כדי להציע לגולשים מערכת שחותכת את מתווך הפרסום ומאפשרת למשתמשים להסיר את המודעות בתמורה לתשלומים קבועים לאתרים שבהם הם מבקרים.

הפיצ'ר החדש Flattr Plus מאפשר בעצם להמשיך לחסום את המודעות המעצבנות בדפי האינטרנט, כפי שיודע לעשות ה-Adblock Plus, אלא שבמקרה הזה הגולשים יוכלו לבחור סכום לתשלום חודשי שהם מוכנים "לחלק" לאתרים שהם מבקרים ומעוניינים ביקרם.

לקבל כסף כתרומה

מערכת התשלומים דומה לאופן שבו עובד ה-Flattr, אלא שבמקום צנצנת טיפים דיגיטלית, המופיעה באתרים, Flattr Plus לא מאפשרת לכם לבחור איזה אתרים יקבלו את כספכם. המערכת פשוט עוקבת אחרי האתרים שבהם מבקר ועסוק הגולש שאצלו היא מותקנת, ומספקת הקצאת תשלום חודשי לאתרים אלה בחלוקה שמחושבת באופן יחסי.

כל מה שנדרש בכדי שאתרי האינטרנט יקבלו את הכסף הוא רישום בן חמש דקות ל-Adblock Plus. כך כתב בן וויליאמס בהודעה לעיתונות, והוסיף והבהיר לבעלי אתרים כי "אין תגים או לוגו המוצבים באתר האינטרנט שלכם – אתם פשוט מתחילים לקבל כסף כתרומה". בדיווח של Wired על אודות Flattr Plus צוין כי החברה מקבלת כ-10% מתרומותיהם של המשתמשים, שמתוכם 5%-3% הולכים לעמלות בנקאיות.

Flattr Plus זמין כבר כעת לניסיון בגרסת בטא, וניתן להירשם אליו באתר החברה, אם כי לא ממש סביר שהאתרים שאתם נוהגים לבקר בהם נרשמו כבר לקבלת כספים מהשירות. דובר Flattr Plus אמר לאתר Mashable כי אם אתר לא נרשם לשירות, לא יגבה בעבורו אחוז מהתרומות של הגולש בעת הביקור בו.

בעוד שחוסמי מודעות הם די פופולריים באופן כללי, AdBlocker Plus לבדו מתגאה בהיקף משתמשים הגבוה מ-50 מיליון גולשים. לגרום לאלו לעבור משימוש בשירות החופשי למתן תשלום, או אם תרצו – תרומה, לאתרים לא עומד להיות עניין של מה בכך וגם בנייתו של בסיס משתמשים (תורמים) מוצק שייעתרו לתמוך בשירותים עשויים להוות אתגר. בנוסף, ברור שהמשלמים על Flattr Plus לא יוכלו לשנות את האינטרנט בעצמם, אלא רק להיות משתפי פעולה עם אחד מהשירותים הרבים שמבקשים להמריץ את הכלכלה באינטרנט ללא שימוש בפרסומות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים