הסטארט-אפ שיעזור לכם לשכור או להשכיר דירה

Homeppl פיתחה פתרון שמתיימר לדעת את המוניטין של הצדדים - למשל, האם השוכר משלם בזמן או האם המשכיר מציק יותר מדי ● הסוף לבדיקות שמבצעים בעלי דירות לפני שהם מכניסים מישהו לגור?

צוות Homeppl. מימין: אוהד שלו, ה-CPO; אלכסנדר סידס, המנכ"ל; ואלרן קדוש, מנהל הטכנולוגיות הראשי

אחד הדברים המרכזיים שמהם חוששים בעלי דירות שמשכירים אותן הוא זהות השוכרים: האם הם ישלמו בזמן? באיזה מצב ישאירו את הדירה לאחר שיעזבו? ועוד שאלות מעין אלה.

כדי לנסות ולהבטיח, ולו במשהו, שהשוכרים אכן ישלמו, המשכירים בדרך כלל מבקשים ערבות, כולל ערבות בנקאית. לעתים הם גם מבצעים בדיקות קרדיט (Credit check) או בדיקות רקע (Background check), כדי לאמוד את איכות וסיכון השוכרים. אלא שצעדים אלה מהווים לעתים מכשול שגורם לכך שהעסקה לא תצא אל הפועל.

עם ביצוע הצעדים האלה או בלעדיו, סטארט-אפ בשם Homeppl פיתח פתרון שמתיימר לעזור לשני הצדדים. "מדובר ברזומה שכירות", אומר אלכסנדר סידס, מנכ"ל החברה, "כלי שמציג את מוניטין השכירות – הן של השוכרים והן של המשכירים".

"אנחנו מציעים בדיקת מוניטין שמבוססת על מידע אנושי וחברתי, ייעודית לשוק הדיור, שנגישה לכל דירה בכל מקום בעולם. המידע מתקבל משוכרים, משכירים ושותפים לשעבר. בנוסף, הוא אינטגרטיבי עם הרשתות החברתיות, לרבות לינקדאין (LinkedIn) ופייסבוק (Facebook), ובכך שולף מידע מקצועי וחברתי על המשתמש. כמו כן, הוא מאגד ומאבטח את כל מסמכי השכירות שהמשתמש נדרש להם לקראת חתימת הסכם השכירות".

"בכל שנה מוציאים שוכרים 23 מיליארד דולר על בדיקות מיותרות"

הוא ציין ש-"בשוק הדיור של היום נהוג להסתמך על בדיקות קרדיט ובדיקות רקע. אלה בדיקות יקרות עבור השוכרים ורלוונטיות במידה שהמשתמש מעוניין בהלוואה או במשרה תאגידית, אבל לא כשמדובר בדיור. זאת, מהסיבה הפשוטה שהבדיקות כלל לא אומדות את איכות או סיכון השוכרים".

"בכל שנה, 750 מיליון שוכרים מוציאים כ-23 מיליארד דולר על בדיקות אלה", הוסיף סידס. "לצד זה, כ-60% מבעלי הדירות מדווחים על קשיים בגביית שכירות חודשית. כלומר, המצב הקיים מחייב שוכרים להוציא סכומים רבים על בדיקות איכות לא רלוונטיות שאינן מועילות למשכירים".

כאן, לדבריו, נכנס הפתרון של Homeppl. "עבור השוכרים מדובר בהזדמנות ראשונה מסוגה למנף את המוניטין שלהם כדי לקבל את הדירה שבה הם מעוניינים", אמר. "עבור המשכירים זוהי הפעם הראשונה שהם יכולים באופן דיגיטלי לאמוד את איכות וסיכון השוכרים שמעוניינים בדירה שלהם".

Homeppl היא חלק מהאקסלרטור של SigmaLabs, שהוקם על ידי קרן ההשקעות Entreé Capital, בחסות יאהו (Yahoo). לדברי סידס, "התוכנית מספקת לנו ייעוץ וליווי מקצועי מתמשך בדמות מנטורים שהצליחו ואנשי מקצוע מהימנים ומנוסים שמגיעים מכל התחומים הרלוונטיים, לרבות מוצר, פיתוח עסקי ושיווק. בנוסף, היא מספקת לנו חלל עבודה לצד סטארט-אפים אחרים. אנחנו מצויים לקראת הסוף של התוכנית ומסיימים אותה בעוד חמישה שבועות".

החברה נוסדה לפני חצי שנה על ידי סידס, אלרן קדוש, מנהל הטכנולוגיות הראשי, ואוהד שלו, ה-CPO. כיום היא מציעה את השירותים שלה ללא עלות לשוכרים או למשכירים, ובעתיד היא תציע אותם במחיר שלדברי אנשיה יהווה כ-30% ממחיר השוק לבדיקות קרדיט ורקע.

החברה עומדת לפני סיבוב גיוס ה-Seed.

Homeppl מציעה שירות נחוץ, שלצד המידע המגיע מהמשתמשים עצמם, עושה שימוש במידע הרחב שנמצא באינטרנט, ובמיוחד ברשתות החברתיות. ליקוט נכון שלו יגרום לכך שהוא יהיה כמה שיותר קרוב למציאות, מה שיעזור למשכירים למצוא את השוכרים המתאימים – ולהפך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים