שירות המוניות החכמות הישראלי ויה גייס 100 מיליון דולר

הסטארט-אפ גייס את הסכום בסבב רביעי שבוצע בהובלת קרן פיטנגו, ובהשתתפות בכיר לשעבר באפל וקרן בהובלת רומן אברמוביץ' ● הוא ישמש להרחבת הפעילות בערים שבהן החברה כבר פועלת - ניו-יורק ושיקגו - ובכניסה לשווקים חדשים

גיוס ענק ישראלי. ויה

חברת התחבורה השיתופית ויה (Via), שמפעילה מוניות שירות חכמות, הודיעה היום (ה') כי גייסה 100 מיליון דולר בסיבוב השקעה רביעי, בהובלת קרן פיטנגו צמיחה. 30 מיליון מהם מגיעים ממה שהחברה מכנה "משקיעים אסטרטגיים", ולדבריה הם ישלימו את השקעתם בימים הקרובים.

אל הקרן הצטרפו פועלים שוקי הון, בתי השקעות פרטיים ושורת משקיעים מאסיה, אירופה וארצות הברית, בהם פסקל קאני, לשעבר מנהל אירופה, המזרח התיכון ואפריקה באפל (Apple). השתתפו בסבב הגיוס גם המשקיעים הקודמים בחברה: Ervington Investments, שמצויה בבעלות איש העסקים רומן אברמוביץ', קרן Hearst Ventures מבית תאגיד המדיה Hearst; וקרן 83North (לשעבר Greylock IL).

אפשר לומר ש-ויה היא גרסת מוניות השירות של אובר (Uber), שמציעה שירותי מוניות חכמות אבל "רגילות", כמו אלה שעוצרים ברחוב, ותחבורה שיתופית ברכבים פרטיים. סבב הגיוס הנוכחי נועד להאיץ את הגידול בפעילות מערכת התחבורה העירונית שפיתחה ומביא את סך ההון שהחברה גייסה מאז הקמתה ל-137 מיליון דולר. בין היתר, הסכום ישמש להאצת קצב הצמיחה של ויה בשתי הערים שבהן היא פועלת כיום – ניו-יורק ושיקגו, כמו גם לחדירה לשווקים חדשים, גיוס עובדים באזורים מרכזיים, וסיוע לעיריות ורשויות תחבורה ברחבי העולם המבקשות לשפר את תשתיות התחבורה הציבורית.

דניאל רמות, ממייסדי ומנכ"ל ויה. צילום: יח"צ

דניאל רמות, ממייסדי ומנכ"ל ויה. צילום: יח"צ

בנוסף, מתכוונת החברה לתמוך בשותפויות להפעלת הפלטפורמה שלה בסביבות חדשות, כמו שיתוף הפעולה שלה עם חטיבת המו"פ של מרצדס (Mercedes) בצפון אמריקה.

דניאל רמות, מנכ״ל ויה, ואורן שובל, סמנכ״ל הפיתוח של החברה, שביחד ייסדו אותה, אמרו ש-"תשתיות התחבורה הציבורית הקיימות מתקשות להתמודד עם הביקוש הגובר ברחבי העולם ועם העומס בכבישים. המערכת הדינמית של ויה מציעה לערים פתרון תחבורתי חכם, יעיל ונוח, שיביא להפחתת השימוש במכוניות פרטיות, וכתוצאה מכך לצמצום נפח התנועה בכבישים ולהקטנת פליטת מזהמים לאוויר".

על פי ויה, זמני האיסוף הממוצעים באפליקציה קצרים מ-10 דקות ומשך הנסיעה בר השוואה למשך הנסיעה במונית. רמות ושובל ציינו שהיא "מופעלת על ידי אלגוריתמים מתקדמים ומערכות Big Data". אותם אלגוריתמים מחברים בין המבקשים לנסוע למקום מסוים למושבים ברכבים שנוסעים לאותו כיוון כללי.

אורן שובל, סמנכ"ל הפיתוח של ויה. צילום: יורם רשף

אורן שובל, סמנכ"ל הפיתוח של ויה. צילום: יורם רשף

האלגוריתם של החברה פותר בעיות חישוביות ותפעוליות מורכבות בזמן אמת, כדי להתאים את מסלוליהם של כלי הרכב באופן מיטבי לצרכי הנוסעים, תוך התחשבות במצב התנועה. ב-ויה טוענים שהטכנולוגיה שלהם מאפשרת לחברה לנייד נפח נוסעים גדול תוך שימוש במספר רכבים קטן משמעותית בהשוואה לשירותי הסעה אחרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים