"אמון בין המשתמשים ל-IT – הדרך היחידה להבטיח שימוש יעיל ב-BI"

"אמון יסייע לניהול נכון של הנתונים על ידי ה-IT ומשתמשי ה-BI זקוקים לנתונים נכונים ומאובטחים", אמר אנתוני דייטון, מנהל הטכנולוגיות הראשי וסגן נשיא בכיר למוצרים ב-Qlik ● לכן, לדבריו, הם זקוקים למערכת משותפת – ולא למערכות נפרדות

10/05/2016 12:34
אנתוני דייטון, מנהל הטכנולוגיות הראשי וסגן נשיא בכיר למוצרים ב-Qlik. צילום: פלי הנמר

"יש ליצור אמון בין המשתמשים העסקיים לבין מנהלי ה-IT. זו הדרך היחידה להבטיח שימוש יעיל ב-BI בארגון, משום שאמון יסייע לניהול נכון של הנתונים על ידי ה-IT ומשתמשי ה-BI זקוקים לנתונים נכונים ומאובטחים", כך אמר אנתוני דייטון, מנהל הטכנולוגיות הראשי וסגן נשיא בכיר למוצרים ב-Qlik.

"לכן", לדבריו, "בעוד שהענקת כלים לאחד משני ה-'צדדים' – הן המשתמשים והן אנשי מערכות המידע – תיצור אנטגוניזם, כאילו אחד יכול בלעדי השני, הרי שיצירת אמון ביניהם תביא לערך עסקי גדול על ידי הגברת השימוש ב-BI לרוחב הארגון".

"לומר למשתמשים שהם לא זקוקים לשיתוף פעולה עם ה-IT, כמו שלעתים אומרים מתחרים שלנו, זה לא נכון ופוגע בפעילות הנכונה של ה-BI. לכן, הפלטפורמה שלנו פונה ותומכת בכל הצדדים, בהתאם למוטו שלנו: BI לכל האנשים, על כל הנתונים, כל הזמן", אמר דייטון. הוא ציין ש-"בארגונים שבהם אין מחלקת IT, המשתמשים יכולים לבצע את הדברים באמצעות הפלטפורמה שלנו לבדם ולקבל מאתנו את התמיכה".

"Qlik מציעה מודל אמון שמאפשר למשתמש ה-BI ולמקצוען ה-IT לעבוד יחדיו. כלומר, במקום להציע לצד העסקי 'חופש' מה-IT – דבר שלא עובד מעבר לטווח הקצר, או לאנשי ה-IT ולהציע לו 'שליטה' על הנתונים – גישה שגם היא לא נכונה, אנחנו מציעים לסנכרן את שני הצדדים ומציעים את המכנה המשותף ביניהם, שיוצר את האמון".

מודל חדש של BI

דייטון הצטרף ל-Qlik לפני כעשור ומאז הוא אחד המובילים של החברה למימוש החזון של מקסום השימוש ב-BI על ידי מיצוי הפוטנציאל של האנליטיקה החזותית. לפני שהצטרף ל-Qlik הוא כיהן כמנכ"ל חטיבת ה-ERM (ר"ת Employee Relationship Management) של סיבל (Siebel), שנרכשה על ידי אורקל (Oracle).

ההנחה הרווחת כיום היא שרק רבע מהעובדים בארגונים מיישמים BI כהליך רגיל בקבלת החלטותיהם העסקיות. Qlik, שנוסדה בשבדיה לפני 23 שנים, מציעה מודל חדש של BI – מודל הבחירה האסוציאטיבי, במקום זה ההיררכי. כלומר, במקום להציב מראש את המסלולים לחיפוש התובנות בין סיבות לתוצאות – לאפשר חיפוש חופשי, בלי הנחות מראש.

תוך כדי הראיון מציג דייטון את תובנותיו בתחום ה-BI. צילום: פלי הנמר

תוך כדי הראיון מציג דייטון את תובנותיו בתחום ה-BI. צילום: פלי הנמר

בתחילת דרכה קראה החברה תיגר על החברות הוותיקות והגדולות, כמו BO וקוגנוס (Cognos), שמאז נרכשו על ידי סאפ (SAP) ויבמ (IBM), בהתאמה. כיום, לעומת זאת, היא מתחרה בהצלחה גם מול חברות חדשות יותר, יחסית, בתחום, כמו אורקל ומיקרוסופט (Microsoft), וקטנות יותר וחדשניות, כמו טאבלו, בכך שהיא מציעה פלטפורמה מלאה ל-BI, ולא רק מוצר בודד או אוסף כלים לניהול חזותי של התובנות. הפלטפורמה שואבת אוטומטית נתונים מהמערכות של כל היצרנים וכוללת מנוע היסק (Inference) שמזין את הפתרונות למשתמשי ה-BI.

כמו כן, היא מציעה מערכת API פתוחה, עם אקו-סיסטם של מפתחים שמרחיב את היצע הפתרונות והיכולות שלה.

Qlik היא אחת משלוש החברות היחידות שנותרו בריבוע הקסם העליון של גרטנר (Gartner) לתחום ה-BI ל-2016. יחד איתה נמצאות שם טאבלו ומיקרוסופט, כאשר החברות הוותיקות יותר, כמו אורקל, סאפ, יבמ ו-SAS, שהיו בו ב-2015, עברו לריבוע שמתחתיו.

הראיון עם דייטון התקיים ב-Qonnections 2016, הכנס השנתי של לקוחות ושותפי Qlik, שנערך באחרונה באורלנדו, פלורידה.

מה מייחד את Qlik מהמתחרות שלה?
"בניגוד למתחרות, שמסתמכות על נתיבי הסקה מוגדרים מראש שמנותחים על ידי שאילתות מוגדרות מראש, אצלנו חיפוש המסקנות נעשה אסוציאטיבית עם התקדמות חיפוש התובנות. חיפוש בנתיבים מוגדרים מראש מתאים לעבודה של המחשב, שמספק מהירות אדירה בעולם מוגדר מראש, אך אנשים מנתחים נתונים ומתקדמים בתובנות בחיפוש אסוציאטיבי. כך אנחנו מאפשרים למשתמשי ה-BI שלנו לראות את התמונה כולה ולא חלקים ממנה, לפי המסלולים שנבחרו מראש. הגמישות אצלנו מלאה ומאפשרת שינוי כיוון תוך כדי חיפוש היסקים.

הבדל שני הוא התפיסה שלנו, שמביאה אותנו לספק פלטפורמה מלאה לניהול BI על כל הנתונים, לכל סוגי המשתמשים ובכל עת, ולא מוצר נקודתי לסוג משתמש מסוים.

ההבדל השלישי הוא בתפיסת הצגת התובנות האפשריות למשתמשים. אנחנו 'צובעים' את המידע בצבעים שונים, כך שהמשתמש קולט במהירות מה רלבנטי ומה פחות, וכיצד הוא יכול לחסוך את זמנו".

דייטון על הבימה בכנס, מציג את Qlik כ-BI מסוג אחר. צילום: פלי הנמר

דייטון על הבימה בכנס, מציג את Qlik כ-BI מסוג אחר. צילום: פלי הנמר

הוא ציין כי "הפלטפורמה שלנו פתוחה בחלקה, המודל דומה לזה של הקוד הפתוח (Open API) שאנחנו מציעים למפתחים הבאים, בעיקר מקרב שותפינו העסקיים. כ-700 מתוך כ-1,400 שותפים שלנו בעולם פעילים בפיתוח להעשרת היצע הפתרונות והכלים עבור משתמשי Qlik בארגונים. כך הקמנו את האקו-סיסטם הקרוי Branch, ובו מעל 8,000 מפתחים בפלטפורמה שלנו".

האם כשנוכל לשוחח עם המחשב בשפה טבעית יעלה שיעור משתמשי ה-BI בארגונים?
"בטווח של כשלוש עד חמש שנים נראה שימוש בשפה טבעית (דיבור) אצל משתמשי BI בארגונים ואז אכן תתרחש פריצת הדרך הגדולה, שתאפשר לכל אחד בארגון ליהנות מיתרונות הסקת המסקנות הנכונות על בסיס תובנות BI. כשתהיה האפשרות לעבד את שאלות המשתמש בשפה הטבעית לו, שפת הדיבור, תוסר הרתיעה מהשימוש ב-BI, כי לא יהיה צריך ללמוד דבר מעבר למילים שאנחנו משתמשים בהן בשיחה בין אנשים על מנת למצוא תובנות בנתונים הארגוניים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים