עובדים לשעבר בפייסבוק: "שירות החדשות מוטה פוליטית"

על פי הדיווחים, הענקית נהגה להדיר באופן שיטתי סיפורים בעלי עניין משירות ה"טרנדינג", שמציג את החדשות החמות ביותר לפי האלגוריתם של הרשת החברתית

פייסבוק. צילום: BigStock

כ-600 מיליון איש רואים מדי שבוע בפייסבוק (Facebook) סיפורים חדשותיים בפיד שלהם. ואולם, על פי דיווח באתר Gizmodo, נראה כי היא נהגה להדיר באופן שיטתי סיפורים בעלי עניין משירות ה"טרנדינג" (Trending), שמציג את החדשות החמות ביותר לפי האלגוריתם של הרשת החברתית.

לטענת עיתונאי שעבד בצוות הטרנדינג, החדשות שנדחקו הצידה הן בעלות עניין לקוראים שמרניים. בין היתר, מדובר באייטמים על מיט רומני, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית ב-2012, כינוס שדולת CPAC, ועידת השמרנים האמריקנית, והסנטור ראנד פול שחבר בתנועת מסיבת התה.

העיתונאי לשעבר אינו היחיד שתומך בגרסה זו. מדברי מקורות נוספים שהתראיינו ל-Gizmodo, עובדים לשעבר בפייסבוק, עולה כי הם התבקשו להכניס לרשימת החדשות החמות גם כאלו שלא היו פופולריות מספיק – ולעתים אף לא טרנדיות כלל. עוד אמרו כי התבקשו לא לשלב ידיעות על פייסבוק עצמה.

מי לשירות ומי לרשימה השחורה

אחד העובדים בשירות סיפר כי "זה תלוי מי היה במשמרת, ולפי זה דברים נכנסו לשירות או נכנסו לרשימה שחורה". הגורם, שביקש לשמור על עילום שם, הוא איש ימין, מהבודדים במקום עבודתו, לדבריו.

נתונים אלה מעוררים חשש, שכן השירות אמור להתבסס על אלגוריתם, ולא על בסיס העדפות כאלו או אחרות. אלא שאם טענות המקורות נכונות, מדובר בעריכה חדשותית לכל דבר ועניין, ומכאן שאינה יכולה להיות נייטרלית. זאת ועוד, הפופולריות העצומה לה זוכה הרשת החברתית הגדולה בעולם ודאי משפיעה על דעת הציבור.

טרנדינג קיים במדינות דוברות אנגלית, ובהן ארצות הברית, בריטניה ואוסטרליה. הוא הושק ב-2014 במטרה לאסוף לגולשים את מיטב החדשות הפופולריות בכל זמן נתון.

פייסבוק טענה בתגובה כי הטענות לא נכונות. בפוסט שפרסם ברשת החברתית טום סטוקי, סגן נשיא מחלקת החיפוש, טען האחרון כי "לקחנו את הדיווחים האלה ברצינות תהומית, ולא מצאנו שום ראיה שהטענות האנונימיות נכונות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים