"מקור מקומי" – תג חדש ב-Google News

בכדי להדגיש סיפורים שבהם מופיעים פרסומים אזוריים הנוגעים לכולנו, הוסיפה ענקית החיפוש תג חדש שיעזור לגולשים להיחשף ליותר תכנים מקומיים בחדשות שלה

גוגל. צילום: BigStock

במאמץ להפוך חדשות מקומיות יותר קלות לגישה, הודיעה גוגל (Google) שתבליט מקורות חדשות הסמוכים למשתמשים שלה ב-Google News.

"אתרי חדשות מקומיים מגלמים תפקיד קריטי בכיסוי סיפורים חדשותיים המשפיעים עלינו מדי יום בערים שלנו, בבתי הספר ובשכונות", כתב ג'יימס מורהד, מנהל מוצר בגוגל , בבלוג של החברה. "כתבים מקומיים הם לעתים קרובות בני הקהילות שאותן הם משרתים, והם מביאים הקשרים נוספים ופרספקטיבה נוספת לסיפורים".

ל-Google News יש כבר אגף חדשות מקומי, המציג תוכן מעיתונים אזוריים ומבלוגים היפר-מקומיים. עם זאת, החברה ממאונטיין וויו מציינת כי כאשר סיפורים מקומיים נאספים על ידי אתר לאומי, יכול להיות קשה לאתר אותם בפרסומים מקומיים. בשל כך, ובכדי להעניק לבעלי אתרים קטנים ולעיתונאים קצת יותר קרדיט, מציגה גוגל את תג "מקור מקומי" (Local Source), החל מה-9 במאי.

עוד לפני הבלטת הפלטפורמה לפרסומים המקומיים, השיקה גוגל תכנית לעסקים ויזמים המעוניינים לקבל עיתונות דרך האתר. ההפצה האינטנסיבית של Google News מאפשרת לעסקים קטנים וגדולים כאחד לשלם בעבור חברות שמקנה להם זכות לקדם הודעות לעיתונות משלהם באתר. ענקית מנוע החיפוש טוענת כי יש לה יותר מ-8,500 לקוחות העושים שימוש בשירות זה.

לחבר אנשים לחדשות החשובות ביותר להם

ה-Google News פועל באמצעות מחשבים המנתחים את תדירות הופעתם של סיפורים ברשת, כמו גם היכן הם מופיעים. בנוסף, המערכת גם מדרגת סיפורים על פי מאפיינים מסוימים, כגון עדכניות, מיקום, רלוונטיות ומגוון.

התג המדובר אמור לסייע למשתמשים לזהות סיפורים שדווחו במקור על ידי פרסומי חדשות מקומיים. "תכונה חדשה זו מביאה חשיפה גדולה יותר לחדשות מקומיות המדווחות על הסיפורים אשר שידרו בטלוויזיה הלאומית", הרחיב מורהד בפוסט והוסיף, "התג 'מקור מקומי' מזהה אוטומטית מאמרים על ידי בחינת המקום שהאתר כתב עליו בעבר והשוואתו למיקום הסיפור".

"ב-Google News אנחנו מחויבים לחבר אנשים לחדשות החשובות ביותר להם – בין אם אלו חדשות מקומיות, לאומיות או בינלאומיות", סיכם מורהד.

מאמרים מתויגים ניתן למצוא בתיבת הסיפור המורחב על news.google.com, והם יכולים גם להיות ממוקמים באפליקציה Google News and Weather ב-iOS וכן באנדרואיד (Android).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים