שריל סנדברג: "לא הבנתי כמה קשה להיות אם יחידנית – עד שהפכתי לכזו"

מספר 2 בפייסבוק כתבה בפוסט על הבעיות של האמהות היחידניות, שמשלבות קריירה ובית, וקראה לממשל ולחברות להקדיש תשומת לב לעניין

חתמה על שיתוף הפעולה עם גוגל. שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק. צילום: מתוך ויקיפדיה

שריל סנדברג, מספר 2 בפייסבוק (Facebook), סיפרה שלא ידעה עד כמה קשה להיות אם יחידנית ואשת קריירה ביחד עד שהפכה לכזו. "לא הבנתי באמת כמה זה קשה להצליח בעבודה כשאתה מוצף בבית", היא כתבה בפוסט שהוקדש לאמהות יחידניות.

סנדברג, שאיבדה את בעלה לפני כשנה כשהיו בחופשה במכסיקו, כתבה את הפוסט לרגל יום האם האמריקני.

בפוסט הגלוי והנוגע ללב שלה היא ציינה שהאפשרויות חסומות בפני אימהות יחידניות. רבות מהן חיות בעוני, עובדות בשתי משרות או שלא מקבלות שכר הולם, כזה שמאפשר להן להתקיים במקרה שהן או ילדיהן חולים. סנדברג גם סיפרה בו על קשייה האישיים בהתמודדות עם גידול הילדים, ועל הצער שחווים ילדים בלי אבא באירועים בית ספריים לאבות וילדים.

היא הודתה שהיא בת מזל מאחר שאין לה דאגות כלכליות, שהן מנת חלקן של רבות מהאמהות היחידניות, וכתבה שאילו הייתה יודעת כשפרסמה את הספר שלה ב-2013 את מה שהיא יודעת כיום, היא הייתה כותבת בו יותר על נשים שמגדלות ילדים בלי שותף. "לעולם לא אתנסה, אחווה או אבין את כל האתגרים שמרבית הנשים היחידניות מתמודדות עמם, אבל אני מבינה היום הרבה יותר ממה שהבנתי לפני שנה", ציינה.

סנדברג קראה בפוסט למנהיגים ולראשי חברות לשקול ולבדוק מחדש את המדיניות הציבורית והארגונית, כדי לשפר את התמיכה באימהות יחידניות. דרך אגב, היא לא ציינה האם משהו ישתנה בחברת הענק שהיא מנהלת התפעול שלה.

"ארצות הברית", כתבה אשת העסקים המצליחה, "היא הכלכלה המפותחת היחידה בעולם שלא מחייבת בתשלום חופשת לידה למועסקים". בפייסבוק, כמו בחברות היי-טק נוספות המעניקות הטבות הקשורות להורות, זכאים העובדים לחופשת לידה בתשלום של עד ארבעה חודשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים