Facebook Moments: זיהוי פנים בלי טכנולוגיה ייעודית?

לטענת פייסבוק, הגרסה החדשה של שירות שיתוף התמונות, שכוללת אפשרות לזיהוי פנים, לא משתמשת בטכנולוגיה לזיהוי פנים ● באירופה ובקנדה האפשרות הזאת כלל לא קיימת

אין Moments - אין תמונות!

פייסבוק (Facebook) השיקה אתמול (ג') את הגרסה החדשה של שירות שיתוף התמונות שלה, Facebook Moments, ברחבי העולם. ואולם, אחת התכונות של הגרסה – זיהוי פנים – פעילה רק בארצות הברית ובעוד כמה מדינות. לא ניתן להשתמש בה בגרסאות האירופית והקנדית, בשל חוקי פרטיות ורגולציה.

טכנולוגיית זיהוי הפנים המוטמעת ב-Facebook Moments מאפשרת לתוכנה להציע למשתמש עם אילו חברים לחלוק את התמונה לפי זיהוי פניהם של מי שמצולמים בתמונה.

במקום זיהוי אוטומטי שלהם, השירות ה-"משונמך" מציע קבוצה של תמונות ש-"עשויות" לכלול את אותו האדם.

לפי ההסבר של פייסבוק, הגרסה החדשה של האפליקציה לא משתמשת בטכנולוגיית זיהוי פנים, אלא מקבצת יחדיו תמונות שונות ש-"כנראה כוללות את אותו האדם". לדברי החברה, התוכנה משתמשת בצורה מסוימת של זיהוי עצמים, המבוססת על תכונות כמו המרחק בין העיניים או האוזניים של המצולם.

לאחר שלמשתמש מוצעת קבוצת התמונות ה-"דומות", עליו לתייג אותה תחת שם אחד, כמו "אימא", או שמו של אותו האדם המופיע בתמונות. התגיות האלה הן פרטיות והגישה אליהן מתאפשרת רק למשתמש. לדברי פייסבוק, אף אחד אחר לא יכול לצפות בהן.

לאחר התהליך הראשוני של תיוג הקבוצות השונות של התמונות, כאשר Moments מגלה תמונה חדשה שיש בה אדם שנראה דומה לקבוצה מתויגת מסוימת, היא מוסיפה את התמונה לאותה הקבוצה. מלבד זיהוי פנים או זיהוי עצמים, האפליקציה מתחשבת בגורמים נוספים, כמו תאריך ומיקום ושעה שבה צולמה התמונה. בנוסף, בכל הגרסאות של Moments יש למשתמש שליטה על אפשרות השיתוף באופן כללי.

האפליקציה המעודכנת זמינה ל-iOS ולאנדרואיד (Android).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים