Dropbox הולכת לאוניברסיטה עם שירות חינוך חדש

ספקית שירותי הענן מציעה איטרציה ראשונה של שירות חינוכי חדש לצורך אחסון ענן ושיתוף, המיועדת לאנשי סגל וסטודנטים לתארים מתקדמים באוניברסיטאות

Dropbox

אתמול (ג') השיקה Dropbox שירות חדש – Dropbox Education – שמטרתו לסייע לסטודנטים לתארים מתקדמים ולסגל המכללה לשתף פעולה בקבצים בזמן שהותם במוסדות הלימוד.

השירות נועד לאפשר לחברי סגל, לסטודנטים, לבוגרים ולצוות האוניברסיטאות לעבוד יחד באמצעות אחסון ענן, וכן לספק למנהלי IT שליטה ביטחונית גדולה יותר. השירות גם מאפשר אינטגרציה עם לומדות פופולריות, בכללן Blackboard ,InCommon ו-Turnitin.

כעת באפשרותם של מוסדות חינוך שונים לשלם 50 דולר לכל משתמש לשנה לשם קבלת Dropbox Education – גרסה יוקרתית ראשונית של חברת אחסון הענן, המיועדת לארגונים ומותאמת לתחום החינוך.

Dropbox מנסה למכור שירותים בתשלום, אבל עד היום ההיצע שלה כוון בעיקר לבתי עסק. ה-Dropbox Education תעלה הרבה פחות מאשר תכניותיה העסקיות של החברה, אשר בדרך כלל מחירן נע בין 150 ל-300 דולר לכל משתמש לחודש. זהו מהלך שיכול לספק לחברה דריסת רגל חזקה יותר בשוק החינוך המשתלם, בזמן שבו Dropbox עובדת קשה על מנת להרחיב את עסקיה לשווקים שמעבר לבסיס הרחב של המשתמשים בה ללא תשלום.

מושכת בעבור משתמשים אקדמיים"

Dropbox Education מציעה לבתי הספר נפח אחסון של 15 ג'יגה-בייט לכל משתמש משלם. נפח האחסון לכל המוסד מחושב יחד, כך שמשתמש בודד יכול לצרוך למעשה כל גודל שטח אחסון שהוא רוצה. כלומר, מוסד לימודי שבו יש 100 משתמשי Dropbox Education ייהנה מבריכת אחסון כוללת של 1.5 טרה-בייט, שממנה יוכלו כל אותם משתמשים לחלוק בשטח האחסון.

מנהל אגף החינוך של Dropbox, ג'ייסון קאצ'ר, אמר שמדובר רק באיטרציה הראשונה של השירות שמטרתה נישה קטנה למדי: אנשי סגל, בוגרים, וסטודנטים בכירים באוניברסיטאות ובמכללות. בנוסף אמור השירות לתת שליטה למנמ"רים לפיקוח על משתמשים שכבר משתפים נתונים רגישים דרך Dropbox.

"Dropbox נמצאת בעמדה חזקה למכור למוסדות חינוך, מכיוון שצרכנים רבים כבר משתמשים בה", אמר טרי מקלור, אנליסט בכיר מ-ESG, בראיון והוסיף וטען כי "Dropbox Education עשוי לעשות את ההצעה של החברה לאפילו יותר מושכת בעבור משתמשים אקדמיים".

"עם זאת, החברה מתחרה על ההכנסות ממוסדות חינוכיים מול חברות אחסון ענן אחרות, כולל אלה שכבר יש להן דריסת רגל בתוך מוסדות החינוך. רוב מוסדות ההשכלה כבר משלמים בעבור חבילות פרודוקטיביות, כמו Microsoft Office 365 או Google Apps for Education, המספקות להם נפחים גדולים של אחסון ענן", אמר קאצ'ר.

ל-Dropbox Education יש אמנם את יתרון ההיכרות הנרחב של הציבור עם המוצר האם – שירות הענן הפופולרי והחינמי – אבל עדיין לא בטוח שזה מה שישכנע מוסדות חינוכיים לשלם בעבור מוצר אחסון חדש, כאשר יש באפשרותם להשיג שירות דומה ללא צורך לשלם בעבורו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים