קספרסקי: היזהרו משירותי כרטוס מזויפים לאולימפיאדה

על פי החברה, "דפי רשת זדוניים שהתגלו נבנו ברמה גבוהה ונעשה בהם שימוש בתעודות SLL, שמאפשרות חיבור מאובטח בין שרת רשת ודפדפן, ומספקות את פתיח ה-https בתחילת שורת הכתובת"

קונים ומזייפים. אילוסטרציה: BigStock

אירועי ספורט בינלאומיים גדולים כגון המונדיאל או המשחקים האולימפיים, מושכים דרך קבע כמויות רבות של אנשים. וכמו שבאירועים מרובי קהל מעין אלה יש באופן תדיר פושעים כמו כייסים ושודדים, הרי שהם מושכים גם פושעים מסוג אחר.

גם המשחקים האולימפיים שיתחילו בחודש אוגוסט בריו דה ז'ניירו שבברזיל אינם שונים: אנשי קספרסקי (Kaspersky Lab) גילו באחרונה שירותי כרטוס מזויפים עבור המשחקים האולימפיים 2016, המהווים איום מסוכן אף יותר.

לדבריהם, "דפי רשת זדוניים שהתגלו נבנו ברמה גבוהה ונעשה בהם שימוש בתעודות SLL, שמאפשרות חיבור מאובטח בין שרת רשת ודפדפן, ומספקות את פתיח ה-https בתחילת שורת הכתובת. הדבר מקשה על משתמשים להבדיל בין דפים מזויפים לבין השירותים הרשמיים של המשחקים האולימפיים".

בקספרסקי מסבירים כי המודל העסקי שאיתו מתבצעת התרמית הוא פשוט. "באתרי הפישינג מתבקשים המשתמשים לספק מידע אישי – כולל פרטי חשבון בנק – כדי לשלם עבור הכרטיסים המזויפים למשחקים האולימפיים. לאחר חילוץ המידע הזה, העבריינים משתמשים בו כדי לגנוב כסף מחשבון הבנק של הקורבן. כדי להוסיף לאמינותם, הזייפנים אף מודיעים לקורבנות כי יקבלו את הכרטיסים כשבועיים או שלושה לפני האירוע עצמו".

איך נזהרים? קודם כל לא לרכוש שום דבר באתרים שאינם רשמיים או מוכרים, ובטח לא מכאלה שאליהם הגעתם דרך באנרים פרסומיים חשודים או הודעות ספאם. כמו כן, תמיד כדאי להחזיק חשבון בנק נפרד וייעודי עבור חיובי כרטיסי אשראי ברשת, שבו יהיה סכום נמוך, כך שרמת הסיכון תהיה קטנה. הדבר החשוב ביותר הוא להפעיל כמובן היגיון בריא – אם העסקה נראית "טובה מדי" – תמיד לבדוק אותה בשבע עיניים. מחיר אטרקטיבי בצורה לא הגיונית הוא בדיוק זה – לא הגיוני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים