"ארגונים צריכים לשכוח מטכנולוגיה – ולתת ל-'מכוניות המרוץ' להתעסק בה"

בראיון לאנשים ומחשבים מדבר ג'ין טרג'ן, הטכנולוג הראשי של אווייה, על המעבר לדיגיטל, הדברים שעל הממשלות לעשות כדי להתקדם טכנולוגית ועל הפעילות של החברה בישראל

ג'ין טרג'ן, סגן נשיא והטכנולוג הראשי של אווייה. צילום: יח"צ

אנשי הטכנולוגיה, ובפרט המנהלים, צריכים להיות ניחנים לא רק בידע ובניסיון המקצועי, אלא כדאי גם שיהיו להם התלהבות, תשוקה וידע איך לסחוף את הקהל. שהרי אם הם לא יזדהו עם הארגון שבו הם עובדים ועם המוצרים שלו – קטן הסיכוי שהלקוחות ירצו לרכוש אותם.

ג'ין טרג'ן, סגן נשיא והטכנולוג הראשי של אווייה (Avaya), הוא אחד כזה. כשהוא מדבר על במה, אפשר לראות כמה הוא יודע להתנהל מול קהל – וגם כמה החזון שלו הולך רחוק, דבר נוסף שכדאי שיהיה למנהלים הטכנולוגיים בארגונים.

כחלק מהחזון הזה, הוא מדבר בראיון לאנשים ומחשבים על המעבר של ארגונים לדיגיטל, שהולך וקורם עור וגידים בימים אלה. הראיון נערך במהלך הכנס של החברה, שהתקיים באחרונה בדבלין, בירת אירלנד.

איך מסבירים לארגונים שהם צריכים להשתנות ולעבור לדיגיטל?
"המפתח הוא לשבת עם הארגונים ולהגיד להם: 'תשכחו את הטכנולוגיה. תגידו לי מה אתם רוצים לעשות ואני אגיד לכם איזו 'מכונית' צריך כדי להגיע לשם'.

אם צריכים להתחרות במרוצים, כפי שארגונים צריכים, עליהם להצטייד במכוניות מרוץ. בגלל זה אנחנו צריכים לבוא ללקוחות ולהבין מהם הצרכים העסקיים שלהם. זו נקודת ההתחלה, שממנה אנחנו יכולים להמשיך ולעזור ללקוח להבין מה בדיוק צריך לעשות".

זה לא נשמע כמו משהו חדש במיוחד…
"ב-20 השנים האחרונות ארגונים פשוט זורקים טכנולוגיה על הלקוחות ומצפים מהם להשתמש בה. הטכנולוגיה הזו הייתה מבוססת על פיצ'רים וסקלביליות, וזה לא תמיד תאם לצרכים העסקיים שלהם. אבל עכשיו, לקוחות שונים בוורטיקלים שונים נמצאים בסביבה הרבה יותר תחרותית ואנחנו יכולים להמליץ להם, על סמך אותה סביבה, על טכנולוגיה שתתאים להם באופן ספציפי".

אתם מציעים מעבר לדיגיטל כשירות (DTaaS). ספר קצת על זה?
"בגלל הרמה הגבוהה של אוטומציה שאנחנו מספקים ללקוחות שלנו, אפשר להגיד שזה הפך בעצם לשירות. אנחנו עושים התאמה לכל השירותים שלנו. בנוסף, כדי לעשות טרנספורמציה צריך תשתית מאוד חזקה, ואנחנו מספקים אוטומציה מקצה לקצה באופן מלא – ככה שזה נראה בעצם כשירות בפני עצמו. התפיסה היא שהלקוח לא צריך לדאוג יותר לתשתית – התשתית צריכה להתיישר לעסק ולמטרות שלו, והכול הופך בעצם ל-As a service".

בהרבה מאוד מקומות, המשתמש הביתי מתקדם בהרבה ברמת הטכנולוגיה מזה הארגוני והממשלתי. איך מטפלים בזה?
"צריך להחליט מה הארגונים ומה הממשלות צריכות לעשות וכיצד עליהם לעשות את זה – ולצאת לדרך. למשל, בטיחות הציבור  הוא תחום מיושן מאוד. הוא מבוסס אודיו, עם מעט מאוד מולטימדיה, אז אווייה התרכזה בזה.

המחשבה היא לשנות היכן שצריך. הממשלה צריכה לתקשר את מה שהיא צריכה ורוצה לשנות. דוגמה טובה לכך אפשר לראות בהודו – הממשלה שם החליטה להכריז על השינוי והודיעה שהודו תהיה המדינה הכי חכמה. עצם זה שהיא הודיעה על כך בקולי קולות, זה שהיא תקשרה את העניין, גרם לאזרחים לא להרגיש שהם מעל לממשלה. זה נכון בקשר לכל דבר – בכל מגזר הארגונים צריכים לתקשר את השינויים שהם עושים ואת השירותים שהם מספקים, כדי שהציבור ירגיש את זה".

מה יש לך לומר על הפעילות של אווייה בישראל?
"אני יכול להגיד שכל ההתקדמות, הניסויים, המחקרים והפיתוח באווייה בתחום הווידיאו מגיעים מהמרכז שלנו בישראל. מדובר בצוות ובמקום מרשימים מאוד, ששומרים על רמת חדשנות גבוהה. המרכז ממשיך לפתח הרבה מאוד מפלטפורמת התקשורת שלנו. הצוות הישראלי, שהגיע מהרכישה של רדוויז'ן, אחראי על החידושים שלנו בעולם שיחות הוועידה בווידיאו – למשל הולוגרמות. אנשיו בודקים ועושים ניסויים כדי לשפר את הפלטפורמה. לדבריהם, השוק עדיין לא בשל לכך, בגלל ענייני פרטיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים