"הארגונים הגדולים ירוויחו אם יתנהלו כמו סטארט-אפים"

"אם חברות לא ידעו לעשות זאת הן יאבדו את הזדמנויות החדשנות שיש להן", אמר ד"ר ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל STKI

ד"ר ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל STKI. צילום: קובי קנטור

"הארגונים צריכים להתפתח יחד עם הטכנולוגיה, כולל הגדולים שבהם. \עליהם להיות ייחודיים ולנסות להתנהל כמו סטארט-אפים. הם ירוויחו מכך. אם חברות לא ידעו לעשות זאת הן יאבדו את הזדמנויות החדשנות שיש להן", כך אמר ד"ר ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל STKI.

ד"ר שוורצקוף דיבר בכנס של נוקיה (Nokia), בו הוצגה "נוקיה החדשה", לאחר המיזוג עם אלקטל-לוסנט (Alcatel Lucent), לבכירים ואנשי מקצוע מארגונים שונים. האירוע התקיים אתמול (ד') באולם האירועים סטוקו בהדר יוסף בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים ובהנחיית אבי זיתן, מומחה לשיווק ואסטרטגיה.

בדבריו אמר ד"ר שוורצקוף כי "יש לנהל את יחידות ה-IT בשלוש ידיים: ה-IT במרכז, העסק במרכז והלקוח במרכז. אנשי המחשוב והתקשורת בארגון צריכים להיות חברה בתוך חברה ואם ארגונים לא ידעו לנהל את הדברים בדרך הזאת – הם יהיו בבעיה".

הוא ציין כי "במקרים רבים, הדברים לא קמים ונופלים על טכנולוגיה, אלא על הארגון, על התרבות הארגונית".

"הטכנולוגיות מתפתחות כיום בקצב אקספוננציאלי, בכל שנה הכול מתקדם, וקשה מאוד להתמודד עם זה", אמר ד"ר שוורצקוף. "לדוגמה, לפני שנתיים קניתי מצלמה עם 128 מגה-בייט. שנה אחרי זה – עם 256 מגה-בייט. השנה קניתי עם 512 מגה-בייט ובשנה הבאה יהיה 1 ג'יגה-בייט".

בהמשך הוא מנה את המגמות הטכנולוגיות הבולטות בימינו: "ה-Blockchain Technology (תפיסה טכנולוגית המאפשרת פעילות עסקית ללא גורם מנהל – י"ה); המציאות הרבודה; Big Data; הדפסת תלת מימד; מחשוב קוגניטיבי; חזרתם של האלגוריתמים; כמות אדירה של רובוטים, כמעט לכל דברובכל תחום; האינטרנט של הדברים; העולם החדש של השירותים המשולחים; ואבטחת המידע".

"יש כמויות אדירות של סטארט-אפים בתחומים האלה, אבל איך ארגונים גדולים יותר יכולים לקלוט את הטכנולוגיות האלה?", שאל והשיב: "כאן טמונה המהפכה האמיתית. יש לחלק את החברות לשלוש: יש כאלה שהן מוטות טכנולוגיה, בעלות 'ילידות דיגיטלית', שמתפתחות עם הטכנולוגיות. סוג נוסף הוא של חברות שהולכות בקו ישר ובמקרה הטוב מתקנות על סמך הטכנולוגיות. חברות שלישיות נעצרות כשהן נתקלות בטכנולוגיות".

"חברות מהסוג השלישי הן פעמים רבות חברות אנלוגיות, עם ועד עובדים חזק מאוד והרבה רגולציה. שם, כשמדברים על חדשנות – מביאים יועץ חיצוני. החברות מהסוג השני יודעות שחדשנות חשובה ושמים אותה כמחלקה נפרדת ב-IT. בארגונים מעין אלה, אנשי ה-IT הם המביאים את החדשנות. לעומת זאת, בחברות עם 'ילידות דיגיטלית' יש מחלקת חדשנות וכל עובד יודע שהתפקיד שלו הוא להביא אותה. אלה בדרך כלל חברות מוכוונות לקוח. החברות שנמצאות בדרגת הביניים יודעות מה לעשות טכנולוגית, אולם אלה מוטות הטכנולוגיה יודעות גם איך לעשות את זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים