רשת ארצית של האינטרנט של הדברים תחבר ערים חכמות בדרום קוריאה

הרשת, שתיפרש מחוף אל חוף, תהיה מבוססת על טכנולוגיית LoRaWAN ● היא תתחיל מדאגו, העיר הרביעית בגודלה במדינה, ולאחר מכן תזכה בפרישה כלל ארצית - בחודשים הקרובים

חכמים בלילה. דרום קוריאה משתדרגת. אילוסטרציה: BigStock

החברות הדרום-קוריאניות סמסונג אלקטרוניקס (Samsung Electronics) ו-SK Telecom, הודיעו על כוונתן לבנות רשת ברחבי דרום קוריאה בעבור התקנים מחוברים וטכנולוגיית עיר חכמה, כך מדווח אתר TheVerge.

הרשת, שתיפרש מחוף אל חוף, תהיה מבוססת על טכנולוגיית LoRaWAN (ר"ת Long Range Wide-Area Network). חברות מדרום קוריאה בירכו על יוזמת רשת ה-LoRaWan המסחרית הראשונה בעולם, שתיפרש בהיקף לאומי. במקביל פורשות גם KPN בהולנד וסוויסקום (Swisscom) השווייצרית רשתות לאומיות השנה.

בדרום קוריאה תושק הרשת ב-דאגו, שהיא העיר הרביעית בגודלה במדינה, תוך ניצול תדרי 900 מגה-הרץ. לאחר מכן הרשת תזכה בפרישה כלל ארצית בחודשים הקרובים, כך על פי החברות.

התאמת רמות תאורת העיר החכמה באופן אוטומטי

סמסונג אמרה כי העיר דאגו תשמש כמצע למבחן בעבור רשת האינטרנט של הדברים. ההתמקדות הראשונית שלה תהיה בתשתית לאנרגיה מתחדשת, מחשוב ענן ו-Big Data בעבור שירותי בריאות ושירותים רפואיים, ותשתית שנועדה לתחזוקת מכוניות חשמליות וכלי רכב אוטונומיים עתידיים.

סמסונג סיפקה דוגמה לפעולת העיר החכמה ותיארה כיצד יאספו הרחובות של דאגו נתוני תנועה ומזג אוויר באמצעות חיישני האינטרנט של הדברים, המאפשרים, לטענתה, ייעול כלכלי בכך שהם מספקים לעיר אפשרות להתאים את רמות התאורה באופן אוטומטי וכן להעביר מידע על זיהום אוויר.

טכנולוגיית LoRaWAN אידאלית לצורך תקשורת בין חיישני האינטרנט של הדברים, אשר מהווים חלק בלתי נפרד מתשתית הערים החכמות של העתיד. רשתות אלה מבקשות להגדיל ולא להחליף פתרונות תקשורת קיימים לחיבור מכשירים כמו סמארטפונים ומחשבים ניידים, הצורכים כמויות גדולות של חשמל ורוחב פס.

דרום קוריאה ידועה כאחת המדינות המתקדמות בעולם מבחינת טכנולוגית, וכלכלתה היא מהכלכלות שצמיחתן היא המהירה ביותר. סיאול, בירתה, נחשבת כאחת הערים החכמות על פני הגלובוס. ואכן, כמעט כל היבט של החיים הציבוריים בסיאול מונחה על ידי הטכנולוגיה, ממערכת התחבורה הציבורית המשולבת שלה אל מערכת ההתראה למקרי חירום של הממשלה.

כיום משתפת סיאול פעולה עם חברות כמו מיקרוסופט (Microsoft), סיסקו (Cisco) ו-LG, בכדי להחיל טכנולוגיית עיר חכמה בכל פינות המטרופולין, ואף עושה זאת בהצלחה רבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים