בגלל חוק חדש: PayPal מפסיקה את פעילותה בטורקיה

החוק הטורקי קובע שכל מערכות ה-IT יהיו ממוקמות בתוך המדינה, ואילו PayPal מפיצה את ה-IT שלה דרך מספר דטה סנטרים גלובליים ● הדבר צפוי להשפיע על עשרות אלפי עסקים ומאות אלפי לקוחות במדינה

נכנסת לתחום ה-BNPL. פייפאל

PayPal, ענקית התשלומים האינטרנטית, הודיעה על הפסקת פעילות בטורקיה, משום שלטענתה, הרגולטור במדינה מסרב להעניק לה רישיון פעילות. זאת, מאחר שחוקים חדשים בטורקיה מצריכים שכל מערכות ה-IT יהיו ממוקמות בתוך המדינה, ואילו PayPal מפיצה את ה-IT שלה דרך מספר דטה סנטרים גלובליים.

החברה מסרה שהצעד ייכנס לתוקף ב-6 ביוני. הדבר צפוי להשפיע על עשרות אלפי עסקים ומאות אלפי לקוחות במדינה.

מ-PayPal נמסר כי "אנחנו מצטערים להכריז שהחברה משעה את כל הפעילות העסקית שלה בטורקיה. החל מ-6 ביוני, ללקוחות שלנו במדינה לא יתאפשר יותר להעביר או לקבל כספים עם PayPal. מי שעדיין נותר כסף בחשבון שלו יוכל להיכנס ולהעביר את הכספים שנותרו בו לחשבון בנק טורקי".

"ההשעיה של השירותים שלנו כתוצאה מרגולציות ממשלתיות חדשות תצריך את PayPal לעשות לוקליזציה לכל ה-IT שלה לתוך טורקיה. אנחנו מכבדים את רצונה של טורקיה שכל תשתית ה-IT של החברות תשב בגבולות המדינה, אבל ל-PayPal יש פלטפורמה עולמית שחולשת על 200 שווקים ואנחנו לא מרכזים עבור כל מדינה בנפרד", הוסיף.

לא ברור כמה דטה סנטרים מפעילה PayPal בעולם ולא ברור היכן יושב המרכז שבו מעבדת החברה את התשלומים שלה מהשוק הטורקי.

הטענה: ארדואן מושך בחוטים להגבלות בטורקיה

טורקיה נמצאת בכותרות בחודשים האחרונים, לא רק בגלל מתקפות הטרור במדינה, כי אם גם בנושאים שקשורים לטכנולוגיה ול-IT. בחודש שעבר דווח כי המדינה ממשיכה לחסום שירותי מדיה חברתית שונים ועל ידי כך להגביל את חופש הביטוי. הממשל הטורקי והעומד בראשו, רג'פ טייפ ארדואן, לא מהססים להפעיל צנזורה על אתרים כמו טוויטר (Twitter), פייסבוק (Facebook) ו-Reddit, במקרים של תוכן שקשור בין השאר לפורנו, סמים, טרור, שיתוף קבצים וכל דבר שלילי או לכאורה שלילי שקשור במוסטפה כמאל אתא טורק, הנשיא הראשון של המדינה.

במקביל, באותו החודש דלפו פרטים אישיים של 50 מיליון אזרחים טורקים, ככל הנראה על ידי אקטיביסטים שביקשו להעלות לדיון את בעיית תשתיות ה-IT המיושנות במדינה, עליהן אחראי, לדבריהם, ארדואן בעצמו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים