"שילוב בין תעשיות ההיי-טק בהודו ובישראל – מנצח"

משלחת של אנשי היי-טק הודיים הגיעה השבוע לישראל, על מנת ללמוד את התעשייה המקומית ולהתניע שיתופי פעולה ● אטנשה טטה, מחברות המשלחת, אמרה כי "יש לנו בישראל הזדמנויות עסקיות רבות"

הידוק הקשרים - גם בתחום הטכנולוגי. צילום אילוסטרציה: BigStock

שיתופי הפעולה בין ארגוני ההיי-טק – בין אם פרטיים או ציבוריים – בישראל ובמדינות במזרח או בדרום אסיה הולכים וצוברים תאוצה. אם פעם פניה של תעשיית ההיי-טק הישראלית היו לארצות הברית ומקסימום גם לאירופה, כיום מבינים בענף את החשיבות של המזרח הרחוק, והם מצידם רוצים ליהנות מהיתרונות של אומת הסטארט-אפ והחדשנות.

כחלק מכך, ביקרה בתחילת השבוע בישראל משלחת בת 15 אנשים מהארגון ההודי הלאומי לתוכנה ולשירותים, NASSC – אחד מארגוני ההיי-טק הגדולים והחשובים בתת היבשת. המשלחת, בראשותו של נשיא הארגון, ר. צ'אנדרסקהאר, הגיעה כדי לבחון את תעשיית ההיי-טק של ישראל ולחפש שיתופי פעולה.

המשלחת של NASSC מיוחדת בכך שהיא לא הוזמנה לישראל על ידי גוף רשמי או ארגון היי-טק מקומי, אלא חבריה באו לארץ מיוזמתם והפגישות שלהם עם הגורמים המקומיים נקבעו על ידי שגרירות הודו בישראל.

אחת החברות הבולטות במשלחת היא אטנשה טטה, אשת היי-טק ידועה בהודו. חברי המשלחת נשארו בישראל שלושה ימים וחזרו להודו אתמול (ד'), אך טטה נשארה עוד כמה ימים בכדי לבדוק הזדמנויות עסקיות בארץ.

בראיון לאנשים ומחשבים היא אמרה כי "מדובר במשלחת של אנשים בכירים מתעשיית ההיי-טק ההודית. ישראל נחשבת לאחד ממרכזי ההיי-טק החשובים ובאנו כדי ללמוד, וכדי לבחון השקעות ושיתופי פעולה".

לדבריה, "שהינו כאן זמן קצר בלבד אבל אני בטוחה שרבים מאלה שהשתתפו במשלחת יחזרו לכאן, כי יש בישראל הזדמנויות עסקיות רבות מאוד ושלושה ימים זה זמן קצר מדי כדי לבחון שיתופי פעולה והשקעות".

טטה ציינה שהעובדה שחברי המשלחת הגיעו ארצה מיוזמתם "היא דבר רגיל אצלנו בארגון".

היא פירטה ואמרה כי "NASSC הוקם ב-1988 כדי לקדם את תעשיית ההיי-טק של הודו בהודו עצמה ובעולם כולו. יש לנו כ-2,000 חברים, בכלל זה מחברות מהתעשייה מבריטניה, ארצות הברית, יפן וסין. אנחנו מכירים את ההישגים של ישראל בתחום ההיי-טק והחלטנו לבוא לבקר, לראות, להתרשם וגם לעשות".

מה הכוונה לעשות? כבר עשיתם כאן עסקים?

"למיטב ידיעתי, לא נחתמו עסקות כלשהן, אבל נעשה דברים ביחד – הודים וישראלים. יש לשתי המדינות יש הרבה מהמשותף, ענפי היי-טק גדולים ושם טוב בתחום זה בעולם. בביקור הקצר שלנו התרשמנו שישראל היא הרבה מעבר לאומת סטארט-אפ. אמנם ביקרנו בכמה אקסלרטורים, למשל של יבמ (IBM), אבל הגענו גם לחברות גדולות יותר ונוכחנו לדעת שמלבד פיתוח של טכנולוגיות חדשות, אתם יודעים ליישם אותן בכלכלה המסורתית שלכם, בתעשיות כמו טקסטיל, מתכת ופלסטיק. נוכחנו לדעת שבישראל יש תרבות של יזמות, של פיתוח טכנולוגיות וככלל, של היי-טק, ואת זה אנחנו רוצים ללמוד".

טטה אמרה ש-"אחד הדברים שנראים מבטיחים הוא להשתמש בטכנולוגיות ישראליות כדי לשדרג מוצרים הודיים ולשווק אותם בכל העולם. שילוב בין יכולות ההיי-טק בהודו ובישראל הוא שילוב מנצח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים