שיאומי רוכשת תיק פטנטים של מיקרוסופט

במטרה לדרבן את הצלחתה בשווקים הבינלאומיים רכשה חברת האלקטרוניקה הסינית כמעט 1,500 פטנטים מהענקית מרדמונד ● עכשיו נותר רק לגלות האם המהלך יסייע לה לפרוץ באופן משמעותי יותר למערב

שיאומי

הפטנטים של מיקרוסופט (Microsoft) שנרכשו על ידי שיאומי (Xiaomi), חברת האלקטרוניקה הסינית שהיא יצרנית הסמארטפונים הרביעית בגודלה בעולם, מכסים מגוון של תחומי תקשורת אלחוטית, וידיאו, טכנולוגיות ענן ומולטימדיה, אמרה דוברת החברה, קיילאן הונג.

הרכישה – שעשויה להחליק סיבוכים משפטיים אפשריים בנושאי קניין רוחני, מאחר שנעשתה מחוץ לסין – היא חלק מהסכם רחב יותר, שעליו הודיעה אתמול (ד') ענקית התוכנה האמריקנית. לפי ההסכם יגיעו Microsoft Office וסקייפ (Skype) מותקנים מראש על מכשירים של יצרנית הטלפונים החכמים הסינית. ההסכם מכסה גם רישיון צולב (Cross License), על אף ששום צד לא סיפק פרטים בנדון.

"כפי שהוכח על ידי הסכם זה עם מיקרוסופט, שיאומי מחפשת לבנות שותפויות בנות-קיימא וארוכות טווח עם מנהיגות הטכנולוגיה העולמית", אמר שיאנג וואנג, סגן נשיא בכיר בשיאומי, בהצהרה לתקשורת.

טרם הצליחה בעסקיה הגלובליים

שיאומי, שמתחרה מול תאגיד הענק הרב לאומי הסיני, וואווי (Huawei), על התואר מותג הסלולר הגדול בסין, החלה למכור טלפונים בשווקים המתעוררים, אך היעדר תיק פטנטים רחב היקף לניידים כבר נתפש כמכשול בהתרחבותה לאזורים כגון באירופה או בארצו הברית. כניסתה של החברה לתוך הודו, שנחשבת כיום כשוק הגדול ביותר שלה בחו"ל, הפגישה אותה עם תביעה מאריקסון (Ericsson) ולא הייתה חלקה גם היא.

שיאומי הסינית הוקמה ב־2010 כחברה המייצרת ומוכרת מגוון מוצרי אלקטרוניקה מתקדמים, ונחשבת כאחד מסיפורי ההפעלה הכי המרגשים של סין, משום שהרוויחה שווי מוערך של 45 מיליארדי דולרים על ידי שיווק התקנים אמינים אך לא יקרים, ישירות לצרכנים באמצעות האינטרנט, ואף הציעה מדיה חברתית (שהייתה באותם ימים חדשנית) ותכונות בהתאמה אישית.

כעת, דווקא כשהצמיחה של הסמארטפונים הסיניים נעצרה, ברצונה למכור גם לשווקים בחו"ל ויתכן שהרכישה הנוכחית תסייע לה להימנע מתסבוכות משפטיות. אבל בינתיים החברה עצמה טרם הצליחה להפגין יכולת לסלול בתבונה גם את עסקיה הגלובליים.

"אפל הסינית"

ההיכרות של השוק האירופי והאמריקני עם שיאומי זיכתה אותה בכינוי "אפל (Apple) הסינית", בשל קווי הדמיון הפיזיים הבולטים בין מכשיריה המעוצבים למכשירי ה-iPhone. אבל למרות הביקורת החיוביות והכינוי המחמיא, החברה מתקשה להיכנס לשוקי המערב, אולי אפילו דווקא לנוכח הדמיון למוצרי אפל, שמתגלה גם כפרובלמטי.

אף על פי שמלחמות פטנטים פחות נפוצות כיום בעולם ההיי-טק משהיו לפני מספר שנים, היותו של תיק הפטנטים של שיאומי דל במיוחד היה עד כה עוכריה, ואת זה בדיוק אמורה לתקן הרכישה החדשה.

"פטנטים נותנים לך כרטיס לשווקים מפותחים, אבל אתה עדיין צריך להוכיח שאתה יכול להצליח בחו"ל", טוען סי.קיי. לו, אנליסט מחקר בכיר בגרטנר (Gartner), ומוסיף וקובע כי "האתגר ששיאומי מתמודדת איתו כיום הוא שגם במדינות בעלות תקינים רופפים, כמו הודו, החברה עדיין לא יכולה להרחיב את עסקיה כפי שקיוותה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים