אימוג'ים חדשים ומגוונים במסנג'ר של פייסבוק

פוליטיקלי קורקטיות או פלורליזם אמיתי - הרשת החברתית מכניסה אימוג'ים שמאפשרים הבעה במחוות מאוזנות יותר מבחינת מגדר וגוון העור

אימוג'ים מגוונים. צילום: מתוך פייסבוק

המסנג'ר של פייסבוק (Facebook Messenger) זכה אתמול (ד') לשיפוץ אימוג'י (Emoji) ולכמה עיצובים חדשים, תוך התמקדות במגוון ובגוון. חלק מכובד מהאימוג'ים החדשים כוללים אפשרות לבחירת צבע העור של המחווה – תמיכה שכבר הוספה ב-iOS בשנה שעברה ושטלפונים שעובדים על אנדרואיד (Android) אמורים לקבל בשלב מאוחר יותר השנה.

מהחברה נמסר כי האימוג'ים הטריים שנוספו למסנג'ר משתדלים גם לעשות עבודה טובה יותר בכל הנוגע במגדר – או, במלים אחרות, נשים זוכות ביותר תפקידים מגדריים ששוברים את הסטיגמה. פייסבוק אומרת שהיא מספקת את הפלטפורמה הראשונה שכוללת "שוטרת, אצנית, הולכת רגל, גולשת ושחיינית", ושהעתיד יביא גם דמויות נשיות אחרות ומשמחות.

שינוי דומיננטי נוסף שמבצעת ענקית הרשת החברתית הוא שהאימוג'ים שלה יוצגו בפני המשתמשים ללא תלות בפלטפורמה שבה הם עובדים עם המסנג'ר, שלא כפי שהיה עד כה. על אף שהאימוג'ים אמורים להיות עקביים בפלטפורמות, בפועל ישנם הבדלים קלים ביניהם, אבל כאלה שיכולים אפילו להוביל לאי הבנות משמעיות.

תחום האימוג'ים, הלכאורה ילדותי, מתגלה כבעל השפעה, וככזה שמעורר עניין ומשמש גם אנשים מבוגרים ורציניים. כתוצאה מכך מתבצעים בו כל העת שינויים, כדי להפוך אותו לכלי שייצג את העולם שלנו טוב יותר ויאפשר הבעה מדויקת יותר. לצורך כך, במהלך השנה האחרונה יש אפילו ניסיון להוספת קול לאימוג'ים.

הצעד הראשון בהפיכת הרגשונים למגוונים יותר אפשר בחירת גוון עור של רגשונים כמו אגודל למעלה ומחיאות כפיים, ואילו השינוי האחרון כבר מתמקד בעבודה טובה יותר בכל הנוגע בתפקידי מגדר סטריאוטיפיים, ומאפשר לבחור אימוג'ים נשיים בתפקידים מקצועיים. לא ברור אם פייסבוק בוחרת בהעשרת המנעד של האימוג'ים מסיבות פוליטיקלי קורקטיות או כי היא באמת מעוניינת לאפשר לכולם להתבטא, אבל נקווה שהכיוון החדש של הענקית הדומיננטית ישפיע גם על רשתות חברתיות וספקיות אחרות לאפשר הבעה מצוירת נרחבת למשתמשים מכל המגדרים, הצבעים והאמונות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים