בקשה לצו מניעה נגד One1: "פוגעת בהתארגנות העובדים"

בהסתדרות הלאומית טוענים שהנהלת החברה לוחצת על העובדים שמבקשים להתארגן ומתעדת אותם במצלמת וידיאו ● לפי One1, ארגון העובדים הוא זה שנוקט ב-"דרכי פעולה לא הוגנות"

הלוגו הישן של One1

ההסתדרות הלאומית הגישה הבוקר (ב') לבית המשפט בקשה דחופה ביותר למתן צו מניעה זמני נגד One1, למניעת מה שהיא מכנה "המשך פגיעה בהתארגנות העובדים הראשונית". על פי הארגון, ההנהלה מתעתדת במצלמת וידיאו כל עובד שמבקש להגיע לכנס עובדים ש-"מעז" להיפגש עם נציגיו, ומבקשת מבית המשפט להורות לה לעצור את הלחץ עליהם.

כמו כן, מאשימה ההסתדרות הלאומית את One1 בשימוש ב-"מכבסת מילים", תוך הפעלת לחץ פסול על העובדים בכדי להרתיע אותם מליטול חלק כלשהו בהתארגנות הראשונית, בעוד שכלפי חוץ היא מצהירה שהיא לא מתנגדת להתארגנות זו.

"למראית עין, אישרה ההנהלה ואף תיאמה כנס הסברה לעובדים. אלא שבנוסף היא החליטה שהכנס יתקיים בחדר הסמוך לחדר המנכ"ל. בנוסף, הוצבו מצלמת וידיאו ואיש אבטחה, על מנת לתעד את ה-'מעזים' להגיע למפגש עם נציג ההסתדרות הלאומית", נכתב בהודעה.

"דווקא בענף ההיי-טק יש לכבד את העובדים"

איתמר שרוני, ראש מערך הגיוס וההתארגנויות הראשוניות בהסתדרות הלאומית, אמר כי "דווקא בענף ההיי-טק, בו ההון האנושי הוא המשאב החשוב ביותר, המנוע והלב של החברה, נדרשת הנהלת One1 לכבד את החוק, ובעיקר את עובדיה. בשנה החולפת התאגדו עשרות אלפי עובדים במגוון עיסוקים, ביניהם עובדי היי-טק רבים שגילו את היתרונות המשמעותיים בעבודה המאורגנת. התאגדות עובדי One1 קרמה עור וגידים, וההנהלה נדרשת להפסיק לאלתר את פעולותיה נגדה".

הוא ציין כי "ועד הפעולה וההסתדרות הלאומית נחושים להשלים את הליך ההתאגדות ולהעלות את יחסי העבודה בחברה על דרך המלך".

מ-One1 נמסר בתגובה כי "החברה שיתפה פעולה באופן מלא עם ההסתדרות הלאומית, מהרגע בו בוצעה פנייה רשמית אליה. החברה אפשרה לנציגי ההסתדרות לקיים מפגש עם העובדים במשרדיה, ואף הקצתה לכך בבניין חדר ישיבות מרווח. החברה הייתה ועודנה נכונה להיענות לבקשות ההסתדרות הלאומית, אולם מצער כי זו בחרה לנקוט בדרכי פעולה לא הוגנות, שכללו התחזות לעובדי החברה, שימוש מטעה בלוגו החברה בפרסומי ההסתדרות והפצת עובדות שקריות".

עוד נכתב בתגובה: "נראה כי משכשלה ההסתדרות בהשגת מטרתה, בצר לה פנתה לבית משפט להוצאת הצו – מהלך לא נדרש, שנועד בעיקר לייצר כותרות. החברה תמשיך לשמור על זכויות העובדים שלה, כפי שנהגה עד היום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים