מכה לאפל: לא תוכל למכור חלק מדגמי ה-iPhone בבייג'ינג

הרגולטור המקומי הוציא צו האוסר על מכירת הדגמים האחרונים של המכשיר, בטענה שהם דומים מדי לטלפון סיני קיים ומפרים זכויות יוצרים ● אפל: "הצו הוקפא"

מפיר זכויות יוצרים בסין? iPhone 6

מכה לאפל (Apple) בבייג'ינג: הרגולטור בעיר המטפל בנושא קניין רוחני הוציא צו שאוסר על החברה למכור חלק מדגמי ה-iPhone שלה, בטענה שהם בעלי דמיון רב לטלפון קיים מתוצרת סינית ומפירים זכויות יוצרים מקומיות.

הדגמים האמורים הם דגמי ה-iPhone האחרונים – ה-6 וה-6 פלוס, כמו גם ה-6S וה-6S פלוס. לפי דיווחים, מדובר רק בעיצוב החיצוני של המכשירים ואין לאיסור קשר להיבט הטכנולוגי. לטענת הרגולטור שאסר את המכירה, הדגמים האלה מפירים פטנטים של סמארטפון סיני בשם Baili 100C.

אפל, מצדה, הודיעה בסוף השבוע שכל הדגמים שלעיל, כמו גם ה-SE, זמינים לרכישה בסין. "הגשנו בחודש שעבר עתירה לצו מנהלי לבית דין אזורי לפטנטים, וכתוצאה מכך הוקפא הצו האוסר על המכירה עד שייבדק מחדש על ידי הרגולטור", הודיעה החברה.

אתר הוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) דיווח בסוף השבוע שכמה חנויות הפסיקו למכור את דגמי ה-iPhone 6 וה-6 פלוס לפני כמה חודשים. לפי הדיווח, אפל תפסיק בקרוב את הייצור של דגמי ה-6 וה-6 פלוס. כן דווח באתר כי האיסור הוטל עוד ב-19 במאי, אך הידיעה לא פורסמה בכלי התקשורת במערב. גם את העתירה הגישה אפל בסוף מאי.

ירידה בתוצאות הכספיות – בגלל קיטון במכירות בסין

הירידה במכירות בשוק הסיני היא אחד הגורמים העיקריים לירידה בתוצאות הכספיות הרבעוניות האחרונות שהציגה אפל באפריל, בפעם הראשונה מזה עשור.

משקיעים אחדים ציינו בעבר שהגישה הסינית כלפי אפל מדאיגה אותם וגרמה להם למכור את אחזקותיהם במניות החברה. "הדבר הזה עצמו הוא לא בעיה גדולה לרווחים של אפל, או לתזרים המזומנים שלה", אמר מנהל אסטרטגיית ההשקעות ב-Safanad. "זהו סימן, שמצטרף לסימנים נוספים, שהאקלים העסקי שם מחמיר".

לדבריו, לא מדובר רק ביחס לאפל, אלא גם ביחס לחברות אמריקניות אחרות, ואף אירופיות. בחודש אפריל, הרגולטור הסיני אף אסר להפעיל את שירותי iBooks ו-iTunes של אפל במדינה, בטענה שאין לה רישיונות מתאימים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים