"האוטומציה מאפשרת להפיק מהנתונים את המיטב"

"בעוד שפעם היו אוגרים את הנתונים ולא עושים אתם הרבה, כי לא היו מספיק מומחים, האוטומציה מייעלת את העבודה", אמר גיל נזרי, מנכ"ל DMWay

גיל נזרי, מנכ"ל DMWay. צילום: ניב קנטור

"פעם הייתה מה שנקרא 'חקלאות נתונים'. ארגונים היו 'מגדלים' נתונים, אוגרים אותם, לא עושים איתם כמעט דבר ומקבלים 'תעודות הצטיינות' מיצרני הדיסקים. הם עשו זאת משום שהמידע שנאסף היה חשוב להם עסקית אבל לא היו להם מספיק מומחים כדי להפיק אותו. האוטומציה מאפשרת לעשות זאת, תוך חיסכון בעלויות, זמן תגובה מהיר יותר ודיוק רב יותר", כך אמר גיל נזרי, מנכ"ל DMWay.

נזרי דיבר בכנס BI & Big Data של קבוצת אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה באולם האירועים LAGO בראשון לציון. השתתפו בו מאות מקצוענים מהתחום והנחו אותו אמיר רסקין, שותף ב-B-Pro, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

בדבריו התייחס נזרי לאנליטיקה החיזויית (Predictive Analytics) וציין כי היא "מאפשרת גם למנהל מחלקה שאינו מדען נתונים לקבל תובנה על העסקים שבאחריותו ולזהות את התפתחותם הצפויה".

"האנליטיקה החיזויית היא שלב אבולוציוני חשוב בתהליך חקר הנתונים", אמר. "בהתחלה היו דו"חות שסיכמו את השורה התחתונה. אחר כך הומצאו עולמות ה-BI, ה-OLAP ומסדי הנתונים הרב ממדיים, כדי להסביר מה קרה ולמה קרה. כעת אנחנו בעולם האנליטיקה החיזויית, שבא להסביר מה עשוי לקרות בעתיד".

לדברי נזרי, "ארגונים אוחזים בנתונים מקיפים על הלקוחות במערכות הליבה שלהם, ובכלל זה ה-ERP וה-CRM. האנליטיקה החיזויית מאפשרת לבנות ממד חדש של תובנות עסקיות סביב כל ישות עסקית".

אלון אביב, מנהל המחלקה הכלכלית במימון ישיר. צילום: ניב קנטור

אלון אביב, מנהל המחלקה הכלכלית במימון ישיר. צילום: ניב קנטור

הוא סיים באמרו כי "אנליטיקה חיזויית חייבת להיעשות על ידי מנהלים מקצועיים ולא על ידי מדעני נתונים".

המקרה של מימון ישיר

אלון אביב, מנהל המחלקה הכלכלית במימון ישיר, הציג כיצד החברה משתמשת במערכת האנליטיקה החיזויית של DMWay.

"מימון ישיר מגלגלת בשנה יותר מ-10,000 הצעות להלוואות, ובכל אחת מהן יש צורך לעבור דרך מודל החיתום ולחשב את הריבית ואת סכום ההלוואה. אנחנו מלווים יותר מ-2.5 מיליארד שקלים בשנה ולכן אנחנו צריכים מודל חיתום מדויק ורובוטי. בנוסף, אנחנו מפתחים מודלים של זיהוי הזדמנויות מכירה יחד עם DMWay", אמר.

הוא תיאר כי לפני הכנסת המערכת "היינו צריכים לבצע בשלב הראשון מחקר – להחליט מה ואיך מודדים, ולאסוף את הנתונים. בשלב השני, אחרי שקיבלנו את הנתונים המוגמרים, היה סטטיסטיקאי בודק ומחלק אותם לקטגוריות. מדובר היה בתהליך ארוך מאוד. כיום, בעזרת התוכנה, זה אורך ארבע דקות בלבד".

"העבודה העיקרית היא לייצר קובץ נתונים מטויב", אמר אביב. "חסכנו חצי מהזמן של העובד שהיה צריך לחלק את הנתונים, קיבלנו חיסכון בעלויות והדיוק עלה ב-10%".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים