צפו: צה"ל קורא לך, אריק שמידט

חיילים בבסיס חיל האוויר בחצרים קיבלו פקודה ליצור את הלוגו של גוגל, לקראת ביקורו של יו"ר החברה ● אב לאחד מהם הביע על כך מחאה ואמר שעל אף שמדובר היה בצהרי יום חם, לא נתנו להם שתייה

המחווה הצה"לית לאריק שמידט. מתוך הסרטון. צילום: אודי אבן חיים, Stills.co.il

מחווה לבכיר בהיי-טק העולמי או טעם רע וטשטוש הגבולות בין צה"ל לחברות מסחריות? – זו שאלה שעולה מסיורו של אריק שמידט, יו"ר גוגל (Google), בבסיס חיל האוויר בחצרים, במסגרת הביקור שהוא ערך באחרונה בישראל.

בתיעוד, שנחשף אתמול (ב') על ידי כרמלה מנשה ברשת ב' של קול ישראל, נראים חיילים עושים, בפקודה, תרגילי סדר במסגרתם הם יוצרים לכבודו של האורח את הלוגו של גוגל. משני צדי הלוגו שמו לכבודו שני מטוסי קרב שהובאו במיוחד.

מדובר צה"ל נמסר כי "מדובר ביוזמה בבסיס חיל האוויר, במסגרת ביקור שנערך בו. הנושא ייבדק ויופקו הלקחים״.

אב של אחד החיילים שיצרו את הלוגו תיאר ברשת ב' את המקרה והתלונן כי על אף שהיה מדובר בצהרי יום חם בנגב, המפקדים כלל לא הביאו לחיילים שתייה. לדבריו, "זה לא מה שחיילים צריכים לעשות בצבא".

בגוגל טוענים שכלל לא ידעו מהמחווה. פול סולומון צייץ בחשבון הטוויטר (Twitter) שלו, בתגובה לציוץ של העיתונאי צ'יקו מנשה, כי "אנחנו לא יודעים מזה כלום… רואה, לפעמים אפילו לגוגל אין את כל התשובות".

שמידט ביקר בארץ בשבוע שעבר והתארח במרכז המו"פ של גוגל בארץ, שחוגג בימים אלה עשור. בביקורו הוא אמר כי "אני מודאג מכך שלישראל, המוכרת כאומת הסטארט-אפ, קמו מתחרות. יש כיום מדינות שיש בהן חברות סטארט-אפ לא מעטות – סין וכמה מדינות באירופה. לצד העובדה שאתם טובים – עליכם להתאמץ".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איתי

    שעת עבודה של חיל שווה כמה שקלים. התרפסות מבישה בפני הכסף הגדול. למה לא להציב את הטייסים במסדר ?

אירועים קרובים