"הענן גורם להנהלות לחשוב בצורה פורצת דרך"

"מדובר ב-'טכנולוגיה משבשת' במובן החיובי של המילה - כזו שמשנה את פני השוק המבוסס או אפילו יוצרת שוק חדש", אמרה רותם פוקס, מנהלת שותפים עסקיים במיקרוסופט ישראל

רותם פוקס, מנהלת שותפים עסקיים במיקרוסופט ישראל. צילום: אורי חבושי

"יותר ויותר ארגונים מבינים כיום את הכוח שמביא איתו הענן. חלקם כבר העבירו לענן שרתים ושירותים, וחלקם עדיין בשלב הבחינה. אני בטוחה שאת התועלות והיתרונות של הענן מרבית הארגונים כבר מכירים, אך יש בהם שעדיין מתלבטים בסוגיות שונות של המעבר, כולל שיקולים טכנולוגיים, תפעוליים, עסקיים, תרבות ארגונית ואי הוודאות הכרוכה בשינוי", כך אמרה רותם פוקס, מנהלת שותפים עסקיים במיקרוסופט (Microsoft) ישראל.

פוקס התראיינה לאנשים ומחשבים לקראת כנס שעורכת נס בשיתוף עם מיקרוסופט ביום ה' הקרוב, 23 ביוני.

לדבריה, הענן נתפש כ-"טכנולוגיה משבשת" במובן החיובי של המילה: "שיבוש טכנולוגי מהווה אתגר שיכול להביא את הארגון ומנהליו לעבור מהלך החשיבה הרגיל שלהם לחשיבה פורצת דרך", אמרה. היא הוסיפה כי "טכנולוגיה משבשת היא כזו שמשנה את פני השוק המבוסס או אפילו יוצרת שוק חדש".

"במהלך הכנס, ננסה לנפץ את המיתוסים סביב הטרנספורמציה הדיגיטלית ונתייחס לסוגיות כמו: מדוע ארגונים עוברים לענן? מה היא חדשנות טכנולוגית? ומהי טכנולוגיה דיגיטלית?", ציינה.

פוקס עובדת במיקרוסופט מזה כחמש שנים, מהן כשנה וחצי בתפקידה הנוכחי. היא הצטרפה לתעשייה לפני שני עשורים, ב-1996, ומאז שימשה בתפקידים טכנולוגיים בשורה של חברות בולטות, בהן סלקום וטבע.

"במסגרת תפקידי כמנהלת שותפים עסקיים, אני עובדת עם גופים וחברות במשק הישראלי לקידום מטרותיהם העסקיות והאסטרטגיות שמשתנות מעת לעת", אמרה. "מנקודת תצפית זו אני רואה שהאסטרטגיה המרכזית של ארגונים כיום בתחום הטכנולוגי היא הענן. ארגונים רבים כבר שם ואחרים נמצאים בדרך לשם. הם מבינים שזוהי הטכנולוגיה של העתיד ולא רוצים להישאר מאחור".

לטענת פוקס, "כשדנים בתעשייה בסוגיית המעבר לענן מתמקדים במקרים רבים במדד החזר ההשקעה. אני סבורה שכדאי לארגונים להתמקד דווקא במדד "עלות הבעלות הכוללת", זאת מכיוון שיש דברים שאינם מדידים. לדוגמה, הכשרת עובדים לתחזוקת חומרה ופתרון תקלות בעוד שבאותו הזמן אפשר לתעל את כישוריהם לערוצים אחרים שבהם יוכלו להשפיע ולהביא ערך למערך ה – IT ולארגון כולו. לכן קשה יותר למדוד את החזר ההשקעה באופן ישיר ומדויק".

שירותים בענן – כן או לא?

"אחת המטרות של הכנס היא לחשוף בפני מקבלי ההחלטות בארגונים את אסטרטגיית הענן של מיקרוסופט, את מוצריה ואת השירותים שנס מספקת", אמרה פוקס. לדבריה, "אנחנו מטפחים את השותפים ומסייעים להם להשיג את המטרות העסקיות שלהם. במסגרת היותם שותפים מנוהלים, אנחנו מציעים להם פיתוח עסקי, מנועי שיווק, ליווי בהזדמנויות עסקיות, מוכנות טכנולוגית, חשיפה למוצרים שלנו, גישה לחומרים, לקבוצות מוצר ולמומחים במיקרוסופט העולמית".

"מיקרוסופט בוחרת את השותפים העסקיים המנוהלים שלה בקפידה. אנחנו פונים לשותפים שמזדהים עם האסטרטגיה שלנו ומאמינים בה, כאלה שיודעים לרוץ למרחקים ארוכים ונותנים לנו היזון חוזר מהלקוחות", סיכמה פוקס.

מתעניינים במחשוב ענן? רוצים לשמוע עוד? הירשמו לכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים