השכר בהיי-טק בעלייה – מספר המשרות המוצעות בירידה

אנשי Front End משתכרים כ-32 אלף שקלים בחודש והארכיטקטים – כ-40 אלף שקלים, כך עולה מנתונים של Jobinfo ● לעומת זאת, מספר המשרות ירד ברבעון האחרון ב-10% ● וגם: החברות נכונות יותר לקבל לעבודה בני 50 ומעלה

איזה תפקיד הוא המתגמל ביותר בהיי-טק? אילוסטרציה: BigStock

רמות השכר בהיי-טק אמנם עולות, אולם מספר המשרות המוצעות בענף ירד ברבעון השני של השנה ב-10% לעומת הרבעון הראשון שלה. עם זאת, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד עלתה הדרישה לעובדים ב-17% – כך עולה מנתונים שפרסמה Jobinfo.

על פי החברה, לאור הפיתויים הגוברים לעובדי הענף חלה ברבעון המדווח תופעה של שימור עובדים בחברות על ידי העלאת שכר, ניוד פנימי ושינוי הגדרות התפקיד. כמו כן, חברות משקיעות יותר ברווחה ובקורסים להתפתחות מקצועית ואישית, מעודדות חדשנות, מפנות זמן ליוזמות טכנולוגיות אישיות נוספות שאינן בלב המוצר ומאפשרות גמישות בעניין עבודה מהבית.

מי מרוויח וכמה?

ב-Jobinfo מצאו כי במהלך הרבעון חלה עלייה ברמות השכר של מועמדי Front End מנוסים – כאלה בעלי ידע וניסיון בטכנולוגיות ווב עם שפות מתקדמות וחדשות. מועמדים חזקים יכולים להגיע גם לשכר של 30-32 אלף שקלים ברוטו בחודש. ארכיטקטים מנוסים מגיעים לשכר של מעל 40 אלף שקלים ושכרם של אנשי ה-Kernel יכול להגיע לרמות של 38-40 אלף שקלים ברוטו בחודש.

רמות השכר של אנשי ה-Full Stack – מתכנתים שנוגעים בכל שלבי הפיתוח (ולא רק קליינט/סרבר) ומכירים את שני הצדדים – משתנות בהתאם לבכירות ולניסיון: אנשי ג'אווה או רובי/פייתון שיש להם ידע בשפות או בטכנולוגיות נוספות וניסיון של שנתיים-שלוש ירוויחו 23-25 אלף שקלים ברוטו לחודש, ואנשים עם ניסיון של 4-5 שנים ירוויחו 26-30 אלף.

מנהלי קמפיינים בווידיאו בעלי ניסיון של שנה-שנתיים יקבלו שכר בסיס של 12-14 אלף שקלים ברוטו לחודש. רמות השכר בתפקידים בכירים בתחום, כגון הקמת מערך או מחלקת וידיאו, הן סביב ה-20-22 אלף שקלים.

עוד עולה מנתוני חברת ההשמה כי בחברות התוכנה והאינטרנט, מצוקת המועמדים הובילה לפתיחות גבוהה לפרופילים מגוונים של מועסקים, כאשר הניסיון מקבל משקל אל מול ההשכלה. כך, חברות מביעות נכונות רבה יותר לקבל עובדים שעשו את התואר שלהם במכללות ולא רק באוניברסיטאות ולקלוט עובדים שהיו פרילנסרים.

מעדיפים בוגרי מקצועות אחרים על פני בוגרי מדעי המחשב

על פי הנתונים, ישנן חברות תוכנה שפונות לבוגרי מדעים מדויקים, מתמטיקה, ביו-רפואה וכימיה ועושות להם הסבה לעולם הבדיקות. כך הן מקוות להבטיח הישארות של העובדים לתקופה ארוכה יותר אל מול בוגרי מדעי המחשב, שמעוניינים לעבור ולהתקדם לתפקידי פיתוח.

כמו כן, בשל מצוקת מועמדים, חברות מגלות גמישות גדולה יותר מבחינת מעברים בין שפות תכנות, לדוגמה #C וג'אווה (Java). בחלק מהחברות שוקלים "הסבות" פנימיות למתכנתים מנוסים בפיתוח, C++/C ו-Embedded, ומאפשרים למתאימים מעבר לפיתוח בשפות ווב בטכנולוגיות מתקדמות.

סימן חיובי נוסף, שנובע אף הוא ממצוקת המועמדים, הוא פתיחות רבה יותר שמגלות החברות להעסקת בני 50 ומעלה. על פי Jobinfo, "זהו נושא רגיש, כאשר החברות לעולם יצהירו שאין אפליה על בסיס גיל, אולם בפועל – האפליה קיימת. התוצאה אולי לא מושגת בשל הסיבה הנכונה, אבל היא טובה, ואנחנו עדים לנכונות של החברות לבחון מועמדים מכל הקשת – גיל, מגדר, מגזר, מוסד אקדמי ועוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים