"אם מיקרוסופט ואמדוקס יצאו מרעננה – זה יהיה זעזוע לעיר"

"שתי חברות ההיי-טק הגדולות בעיר שוקלות לרכוש משרדים במקום לשכור אותם – ובכך לצאת מרעננה", הזהיר אופיר גרינברג, מנכ"ל החברה הכלכלית לפיתוח ישראל

אופיר גרינברג, מנכ"ל החברה הכלכלית לפיתוח ישראל. צילום: קובי קנטור

"הריבית הנמוכה במשק גוררת חברות לרכישת משרדים במקום שכירתם. שתי חברות ההיי-טק הגדולות ברעננה – אמדוקס ומיקרוסופט (Microsoft) – שוקלות זאת ואם הן יצאו מהעיר, זה עלול להוות זעזוע עבורה", כך אמר אופיר גרינברג, מנכ"ל החברה הכלכלית לפיתוח ישראל.

גרינברג דיבר בפאנל בכירי ההיי-טק שנערך במסגרת כנס June Tech, הוועידה המרכזית של בכירי ההיי-טק בישראל. הוועידה התקיימה בהובלת מנהלת העסקים ברעננה ועיריית רעננה, באודיטוריום של NICE בעיר ובהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים. פתח את הכנס פלי הנמר בדברי ברכה בהם הציג את אנשים ומחשבים.

"לרעננה יש ראש עיר ותיק שהתווה לה אסטרטגיה", אמר גרינברג בהתייחסו לזאב בילסקי. "רעננה הייתה מחלוצות הערים שיישמו את רפורמות התכנון ואישרו תוכנית מתאר כוללנית. משמעות הדבר היא שהוועדה המקומית ברעננה קיבלה סמכויות רחבות, שהיו נחלתן של הוועדות המחוזיות. זה מביא גם אחריות. לא מספיק להקים אזור עסקים מדהים עם דרכי גישה, מלון ובתי קפה, צריך גם לדאוג לתושבים הקיימים, ולכך שיהיו עוד תושבים, ולהשקיע הרבה בחינוך. יש צורך להסתכל קדימה".

רואי דינוביץ', ראש מנהלת העסקים ברעננה. צילום: קובי קנטור

רואי דינוביץ', ראש מנהלת העסקים ברעננה. צילום: קובי קנטור

הוא דיבר על החברה שבראשה הוא עומד ואמר כי "החממות הטכנולוגיות מטופלות, החברות הגדולות מטפלות בעצמן ואנחנו רוצים לטפל בעסקים הבינוניים והקטנים – הן בהיי-טק והן בשירותים נלווים, כמו משרדי עורכי דין ורואי חשבון".

"הבעיה הקשה – התחבורה"

רואי דינוביץ', ראש מנהלת העסקים ברעננה, אמר כי הבעיה הקשה ביותר שיש לפתור בעיר היא התחבורה. "בעיר יוקמו שתי תחנות רכבת, אבל עדיין, עובדים רבים מגיעים אליה בכלי רכב", הוסיף.

ככלל, ציין, "אנחנו מאוד אופטימיים, למרות האתגרים הקשים. לשמחתי, בתחום הטכנולוגי סייענו לקיים את ההבטחה שלנו – שרעננה תוביל את המדינה גם בתחום הסטארט-אפים עד סוף 2016. בשבועיים האחרונים קלטנו שבעה סטארט-אפים בעיר. בספטמבר אף ייפתח כאן מלון. בנוסף, בפעם הראשונה יוקם בניין בשטח של 26 אלף מ"ר, שרק שליש ממנו יושכר והשאר יימכר לחברות המעוניינות בכך, כדי שלא יחפשו מקומות מחוץ לרעננה".

יריב צור, סמנכ"ל במעבדות הפיתוח של סאפ בישראל. צילום: קובי קנטור

יריב צור, סמנכ"ל במעבדות הפיתוח של סאפ בישראל. צילום: קובי קנטור

איך לבדל את סאפ ישראל?

בהמשך דיבר יריב צור, סמנכ"ל במעבדות הפיתוח של סאפ (SAP) בישראל. סאפ היא אחת מחברות ההיי-טק הראשונות שהגיעו לרעננה.

"מרכז הפיתוח ברעננה מעסיק כ-650 עובדים ומהווה אחד מרשת המעבדות של סאפ בכל העולם. בכל חצי שנה מוקם מרכז שמצטרף לרשת הזו, כאשר האחרונים הוקמו בצ'כיה ובסלובקיה. אנחנו, ברעננה, חושבים כל הזמן איך מבדלים את המעבדה בישראל מול המעבדות האחרות בעולם ומול שאר החברות הרב לאומיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים