לקראת סיום פרשת האי-מיילים: קלינטון נחקרה על ידי ה-FBI

המועמדת הדמוקרטית לנשיאה נחקרה אתמול (ש') במטה הבולשת בוושינגטון, בחקירה שנראית כשלב אחרון לפני סוף הסאגה

הקורבן: הילרי קלינטון. צילום: BigStock

הילרי קלינטון, המועמדת הדמוקרטית, שמובילה את המרוץ לנשיאות ארצות הברית, נחקרה אתמול (ש') על ידי ה-FBI, כחלק מחקירת השימוש שלכאורה עשתה בשרת המייל הפרטי שלה, בחשד ששלחה חומרים חסויים בתקופה שבה הייתה שרת החוץ האמריקנית. החקירה נמשכה שלוש שעות וחצי – כך נמסר בהודעה מטעם הקמפיין של קלינטון.

בקמפיין טוענים כי קלינטון הגיעה לחקירה מרצון וכי זו עסקה "בסידורי המייל שלה בזמן שהייתה שרת החוץ. היא שמחה שניתנה לה ההזדמנות לסייע למשרד המשפטים להביא חקירה זו אל סופה".

"להוטה להיחקר"

קלינטון עצמה אמרה לצ'אק טוד מ-MSNBC בראיון שקיימה במוצ"ש שהחקירה הייתה דבר מה שהיא הייתה "להוטה לעשות". אחד מעוזריה פירט שהחקירה התקיימה בשבת בבוקר במטה ה-FBI בוושינגטון.

את הפרשה חשף הוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) בתחילת 2015, עת דיווח כי קלינטון שלחה לפחות ארבעה מיילים שהכילו מידע מסווג מחשבונה הפרטי. בהתייחסות למקרה בראיון באותה השנה אמרה המתמודדת הדמוקרטית כי התהיות הממושכות אודות סוגיית המיילים אינן פוגעות בפופולריות שלה במרוץ לנשיאות, וטענה שההתנהלות שלה מתמקדת ברעיונות ובמסרים של הקמפיין. "עבדתי מאוד קשה על הדרך שבה ברצוני להציג את עצמי מחדש בפני הציבור האמריקני", תיארה קלינטון והוסיפה כי כחלק מאותה היכרות מחודשת היא החליטה לענות בכל דרך על כל שאלה בנוגע למיילים שלה.

מסתמן: לא יוגש כתב אישום

מקורות יודעי דבר סיפרו ל-CNN שהצפי הוא שקלינטון לא תועמד למשפט לנוכח הממצאים. ובכל זאת, הדברים הטילו דופי בקלינטון עצמה ועלולים להשפיע על הקמפיין של המועמדת הדמוקרטית, שכיכבה שבועות בראש מרבית הסקרים בארצות הברית. כעת נשאלת השאלה כמה זמן יארך עד שה-FBI יסיק את מסקנותיו מהחקירה ולא פחות חשוב – באיזה עיתוי הוא יפרסם את ההחלטה בנוגע לקלינטון.

על פי הערכות של מקורות המקורבים לחקירה ששוחחו עם ה-CNN, בשבועות הקרובים, ככל הנראה, תצא הכרזה רשמית מטעם המדינה על כך שלא יוגשו האשמות כנגד קלינטון בפרשיה המדוברת – כל זאת בהנחה שלא עלתה מחקירתה של קלינטון בידי ה-FBI כל הוכחת אשמה שהיא. רשת החדשות דיווחה בעבר כי קלינטון לא צפויה לעמוד בפני כתב אישום, כיוון שהחוקרים לא מצאו ראיות להצדקת המהלך, וזאת על פי גורמי אכיפת חוק מרובים.

כשנשאלה על ידי טוד אודות הדיווחים שלפיהם לא סביר שהיא תועמד למשפט, ענתה קלינטון: "אני לא מתכוונת להגיב על התהליך. אין לי ידע מתי תסתיים הפרשה, זה תלוי אך ורק במדינה".

ב-FBI סירבו להגיב לדיווחים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים