"מערכות ארגוניות צריכות להיות כמה שיותר שקופות"

"כך הן יעלו את רמת הביצועים של הארגון ואת שביעות הרצון של העובדים שמשתמשים במערכות הללו", כך אמר אופיר רום, מהנדס טכני אזורי בנוטניקס

אופיר רום, מהנדס טכני אזורי בנוטניקס צילום: ניב קנטור

"מערכות ארגוניות צריכות להיות כמה שיותר שקופות. כך הן יעלו את רמת הביצועים של הארגון ואת שביעות הרצון של העובדים שמשתמשים במערכות הללו", אמר אופיר רום, מהנדס טכני אזורי בנוטניקס (Nutanix).

רום דיבר בכנס Storage Strategy, שהופק בידי אנשים ומחשבים ונערך באחרונה באולם האירועים LAGO בראשון לציון. השתתפו באירוע מאות מקצועני תשתיות ואחסון והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי רום, "אחד הדברים שאנחנו, בנוטניקס, רוצים להתרכז בהם הוא לאפשר ללקוח להחזיק מערכת שתהיה כמה שיותר שקופה. כל שכבת הווירטואליזציה נמצאת במערכת שלנו, קלאסטר, ולא ממש מעניין מה שקורה מאחורה. זו הסיבה שמאוד אוהבים את נוטניקס".

הוא אמר שהחברה נמצאת בישראל מזה שנתיים, ובאופן גלובלי יש לה כ-3,100 לקוחות, ש-285 מהם מוגדרים כארגונים גדולים.

רום טען בדבריו בכנס כי אחד הדברים שלקוחות הכי מרוצים ממנו כשמדובר בנוטניקס הוא שירות הלקוחות, בו יודעת החברה להיות פרו-אקטיבית, והעובדה שהיא מעניקה נקודת תמיכה אחת. "אנחנו מונעים מהלקוח את תופעת הפינג פונג כשבמקרה הצורך, מי שפונה לספקים ופותח את הקריאה הוא אנחנו ולא הלקוח עצמו. אנחנו מכסים את העולם הזה עם אינטגרציה ותמיכה מקצה לקצה", אמר.

התשתית של הפתרון, ציין רום, מבוססת על שרתים סטנדרטיים. "זה נותן לנו יכולת גידול לינארי עד אינסוף", הוסיף. "כל צומת שאנחנו גדלים עימו מגיע עם כלל הרכיבים שהוחלט לגביהם. הכול לפי צורך ותוך הקפדה להשאיר מקום לגדילה לינארית נוספת. בהתאם לזה אנחנו בונים את המוצר שלנו, עם שירותי תשתית מלאים, פעולות אוטומטיות, צריכה ותשלום לפי צמיחה, אבטחה משולבת ופתיחות ובחירה של הלקוח. יש לנו גם יכולת לבצע התאמות בו זמנית לשכבות רבות של אבטחה ביחד, וכן באפשרותנו להציע יכולת ניוד גבוהה".

יניב גיאת, מנהל פריסיילרים מומחים ב-EMC ליוון ולישראל. צילום: ניב קנטור

יניב גיאת, מנהל פריסיילרים מומחים ב-EMC ליוון ולישראל. צילום: ניב קנטור

הוא ציין בנוסף שהחברה התחילה להציע שיתוף פעולה עם סיטריקס (Citrix).

"מרכז הנתונים, הדור הבא"

יניב גיאת, מנהל פריסיילרים מומחים ב-EMC ליוון ולישראל, דיבר בכנס על "מרכז הנתונים, הדור הבא", וסיפר כי החברה רואה את הארכיטקטורה שהיא מציעה כבנויה מחמישה עמודי תווך: "כונני הפלאש (Flash); רשת שמאפשרת צמיחה; פתרונות תוכנה שאדישים לחומרה; פתרונות שמחוברים יותר ויותר לענן פרטי או ציבורי, כמו זה של אמזון (Amazon) או גוגל (Google); ואמינות – זרוע סייבר שמבטיחה המשכיות", אמר.

בהיבט של ה-HyperConverged, הפתרונות שמציעה EMC מתחלקים לשלוש משפחות, שכולן של פתרונות מדף: "Blocks היא המשפחה שמייצגת את התשתית, דטה סנטרים לארגונים גדולים. Racks זו משפחה שמספקת פתרון שמנוהל כמוצר תוכנה ומיועד לתרחישים כמו פלטפורמה כשירות עם בסיס של שמונה צמתים ועד יותר מ-1,000. הרגל השלישית היא Appliances – שיתוף פעולה עם VMware, שמתחיל בארבעה צמתים ומגיע עד ל-64 צמתים, ומיועד לפתרונות כמו סניפים", תיאר גיאת.

הוא התייחס גם להכרזה על Unity בכנס השנתי של החברה. "זה יצר באזזז ענק, מדובר בפתרון שמעניין לקוחות רבים, מאחר שמדובר באיחוד של בלוק וקובץ – אם בהיבט של הרפליקציה ואם בהיבט של הבלוקים עצמם. זו מערכת שנכתבה עם לוח מחוונים מבוסס HTML 5, בלי ג'אווה (Java). מדובר במערכת קלה להתקנה, תוך פחות מרבע שעה, שמציעה גמישות רבה", ציין.

"גמישות היא שם המשחק"

גור קרייתי, מהנדס מכירות ומומחה אחסון בדל (Dell), תיאר את הפעילות של החברה בתחום זה. "יש לנו כלי שיודע לזהות את הבעיה העיקרית אצל הלקוח באופן שיביא את הפתרון הפשוט ביותר. אנחנו דוגלים ביעילות, מיטוב, מיכון ויכולת לגדול תוך כדי תנועה, בלי שצריכים לזרוק מהתמונה מערכות Legacy", סיפר.

גור קרייתי, מהנדס מכירות ומומחה אחסון בדל. צילום: ניב קנטור

גור קרייתי, מהנדס מכירות ומומחה אחסון בדל. צילום: ניב קנטור

לדבריו, "אנחנו לא עובדים בצורה מסורתית. ביכולתנו לספק ללקוחות את הביצועים שהם צריכים בעלויות נמוכות יותר, כי יש לנו אינטגרציה מאוד עשירה עם מערכות הווירטואליזציה השונות. זה מאפשר לנו לא לוותר על הקצאות הכוננים הישנות אלא לחזק את הנפח לפי מה שנדרש מהמערכת".

"גמישות היא שם המשחק", אמר קרייתי. "אין תקורה נוספת של תשתית תקשורת ויש אינטגרציה עם העולם הווירטואלי. אנחנו יכולים לגדול לכל סיטואציה שנצטרך ולהתקדם בטכנולוגיה. אנחנו גדלים ומשתנים, ואם רוצים – יכולים להגדיל את כוח העבודה ואת ה-I/O. זה מבוצע באופן שקוף לחלוטין. אנחנו גם יודעים לספק ללקוחות יכולת בחירה משלהם בפלטפורמת הווירטואליזציה, כולל בכאלה שמוגדרות כחינמיות. לסיכום, עדיף לעבור לפתרון משולב ולא להחליף בכל פעם חלקים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים