"הענן – המענה לכך שנכסי האתמול לא יהפכו לחובות המחר"

כך אמר מיכאל חיון, CTO קו עסקים מיקור-חוץ, נס ● לדבריו, "מחשוב הענן משנה את האופן בו ארגונים צורכים ומספקים שירותי IT, ומשנה את המודלים העסקיים שלהם - הוא אינו באזז, והוא כאן כדי להישאר"

מיכאל חיון, CTO קו עסקים מיקור-חוץ, נס. צילום: ניב קנטור

"הענן הוא טכנולוגיה חדשנית ומשבשת, וככזה, הוא מהווה אתגר לעתיד. מטרת המנמ"ר היא שהענן יהיה המענה לכך שנכסי האתמול לא יהפכו לחובות המחר". כך אמר מיכאל חיון, CTO קו עסקים מיקור-חוץ, נס.

חיון דיבר בכנס Cloud Today – המהלך האסטרטגי להצלחה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ב') באולם אירועים LAGO בראשון לציון, והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי חיון, "מחשוב הענן משנה את האופן בו ארגונים צורכים ומספקים שירותי IT, ומשנה את המודלים העסקיים שלהם. הוא אינו באזז, והוא כאן כדי להישאר".

לדברי חיון, "הענן משבש את חיינו ואת אופן התנהגותנו: מיוטיוב (YouTube) לצריכת מוזיקה, דרך ווטסאפ (WhatsApp) להעברת מסרים ועד לסקייפ (Skype) לטובת תקשורת. הענן חדר לכל תחום: צריכת שירותי רפואה באופן מקוון, קבלת שירותי חינוך ותקשורת מול המורים ועוד".

הענן משבש

"גם ארגונים נדרשים לעבור את אותם שינויים", אמר חיון, "הענן משבש, כי הוא משנה תהליכים עסקיים, ולכן נדרשת תפיסה שתשתלב עם תהליך זה".

לדבריו, "הענן מאפשר ללקוח הארגוני להתמקד בליבת העסקים שלו, ולפנות למנמ"ר ולצוות ה-IT שלו את הזמן והמשאבים לעסוק בדברים המהותיים לליבת העסקים והארגון, במתן פתרונות אמיתיים לעסק. ש'מישהו' אחר יעסוק בתחומי התשתית והתפעול. ככזה, הענן הוא המגמה המשמעותית ב-IT – כזרז וכמניע בעולם החדש".

"אנו לא חברה המציעה שירותי ענן", ציין חיון. "אנו באים לעזור ללקוח עם מתודולוגיה המלווה אותו בכל התהליכים, משלב הבחינה ועד השירות השוטף. לכל ארגון יש צרכים שונים, ולא נכון לתת פתרון אחיד לכולם".

המודל של נס, הסביר חיון, מחולק לארבעה שלבים: "הראשון, שלב האבחון: בוחנים את הארגון, עסקיו וצרכיו. מנתחים מה נכון לו להוציא החוצה, ומה לא. בשלב השני, מתרגמים את בניית ועיצוב המערכות, מי עולה לענן ומי נשארת בארגון, איך מבצעים הגירה לענן ולאיזה ענן, וכן מהם השירותים הנוספים".

שקט והמשכיות עסקית

השלב השלישי, ציין, "הוא המעבר עצמו: אנו מלווים את הלקוח או מעבירים בשבילו, עם צוות מומחים שלנו, בצורה מקצועית עם שקט והמשכיות עסקית, בלא זעזועים".

השלב הרביעי, אמר, "הוא המעניין מבחינתנו, זה שלב התחזוקה. צוותי נס מספקים מערך תמיכה לכל השירותים הללו, בענן מלא או היברידי. הקמנו שירות מבוסס שירותי RIM – ניהול תשתיות מרחוק, יש לנו צוות NOC – מרכז בקרה וניהול של המערכת. אנו מיישמים בעזרת כלים, שאת חלקם פיתחנו, את המתודולוגיה, ומתאימים שירות לצרכים מיוחדים של הלקוח, תוך בניית SLA, לניטור ומדידת השירות".

"בנוסף, הקמנו מסגרת של שירותים חדשים. כל אלה, מעניקים ללקוחות הארגוניים יתרונות: אנו מספקים לו ליווי והובלה מקצה לקצה, מרצונו לעלות לענן ועד שלב עלייה לענן ואז תמיכה שוטפת".

חיון סיכם כי "צברנו ידע וניסיון רב במשך השנים בתחום, ערכנו התאמות לצרכים החדשים של הלקוחות הארגוניים. המטרה היא שהלקוחות ירגישו בטוחים בתשתיות החדשות – בתכנון, במעבר ובשירות השוטף. אנו קוראים לשירותים אלה Cloudsourcing: לקחנו את ניסיון שלנו לתחום, ובנינו מעטפת שירותים מתאימה, הכוללת בתוכה את הענן כטכנולוגיה משבשת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים