AP מציגה: רובוטים במקום כתבי ספורט

סוכנות הידיעות תדווח על חלק מליגות הבייסבול בארצות הברית באמצעות רובוטים, שלצורך הדיווח יחברו את הסטטיסטיקות עם משפטים שהוזנו לתוכם ● האם המגמה תתפשט גם לענפים כמו כדורגל וכדורסל?

"כתבים" רובוטים שידווחו על התוצאות במגרשי הבייסבול. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

פעמים רבות, בספרי מדע בדיוני אבל לא רק, נכתב על המכונות שהולכות לקחת את העבודות של האנשים. אבל הפעם הסיפור הוא קצת מיוחד. באחרונה הודיעה AP על הסכם שחתמה עם Automated Insights, שתספק לסוכנות הידיעות דיווחים על הליגות הנמוכות בבייסבול בארצות הברית באמצעות רובוטים.

הדרך שבה זה הולך לעבוד, שהרי לא ישלחו רובוט לכל אחד ממשחקי הבייסבול, היא שהדיווחים יתבססו על המידע הסטטיסטי שהליגה תשחרר בעצמה. בייסבול מטבעו הוא משחק מבוסס נתונים וסטטיסטיקות. בהתבסס על ה-Box score – הטבלה שמתארת את המשחק בקופסה קטנה שממנה ניתן לשאוב פחות או יותר מה היה בו – ישתמש הרובוט הכותב במאגר של משפטים וביטויים שהוזן לתוכו ויהפוך את המידע לדיווח, שאמנם ירגיש בסיסי אבל גם יספק את העבודה.

אמנם הדבר מעלה הרבה מאוד שאלות, אבל ב-AP מדגישים שאף כתב לא איבד את עבודתו. הקבוצות אותן התחילו המכונות לסקר במסגרת ההסכם (142 במספר) לא קיבלו עד כה בכלל התייחסות תקשורתית ברמת המשחק הבודד, כך שהמכונות לא מחליפות כי אם מתגברות את הסיקור, לפחות נכון לעכשיו. ב-AP גם מסבירים שעם השימוש במכונות למשחקים, עיתונאים בשר ודם יוכלו לעשות יותר כתבות עומק במקום לכתוב טקסטים שלרוב היו יוצאים גנריים.

וזה העניין החשוב, אולי: הטקסטים אמנם קריאים ועומדים בדרישות הסף – אבל הם גנריים. כאן טמון ההבדל העיקרי בין כתיבת מכונה וכתיבה בידי אדם: היכולת להכיל משהו שהיה במשחק ולא נמדד בסטטיסטיקה. כך, אם מישהו פרץ אל הדשא או שהיה ריב גדול על המגרש, יש סיכוי סביר שלא תוכלו לקרוא על כך בדיווח הממוכן והיבש.

דיווח כזה יכול להיות טוב במשחקי בייסבול, שפחות משנים, אבל מה עם הסיפורים שמאחורי המשחקים – האישיים והקבוצתיים? הדבר יכול להיות בעייתי עוד יותר בענפי ספורט אחרים: הצריכה של כדורגל, למשל, מונעת סביב סיפורים אישיים וקבוצתיים, ולא רק סטטיסטיקות, מה שמצריך יד אדם שתתווך את החוויה שקרתה על המגרש לקוראים. בין אם זאת החמצה מסמרת שיער, טעות קשה של השופט או עבירות מוגזמות שהובילו לכרטיס צהוב. האם הרובוטים יגיעו גם לכדורגל? נמתין ונראה, שכן הטכנולוגיה מתפתחת כל הזמן. בכל מקרה, יהיה מעניין לעקוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים