גוגל נלחמת בקבצים הגדולים

החברה החלה להשתמש באלגוריתם חדש שמטרתו להקטין במידה רבה, 50% ואף יותר, את גודל הקבצים שמורידים לצורך עדכון האפליקציות המותקנות כבר באנדרואיד

הגודל אולי לא קובע, אבל הוא די מפריע. אילוסטרציה: BigStock

גוגל (Google) החליטה להילחם בגודלי הקבצים שמותקנים בטלפונים, טאבלטים ושאר מכשירים שמבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android).

החברה החלה להשתמש באלגוריתם חדש שמטרתו להקטין במידה רבה, 50% ואף יותר, את גודל הקבצים שמורידים לצורך עדכון האפליקציות המותקנות כבר.

המוטיב לכך נובע משתי סיבות עיקריות: ריבוי העדכונים שמבוצעים, חלקם מינוריים למדי אך דורשים הורדות גדולות מדי באופן יחסי, וכן העובדה שרבים משתמשים לצורך ההורדות ברשת הנתונים ולא ברשת Wi-Fi המוגבלת באיכותה או בנפחה אצל רוב המשתמשים.

האלגוריתם מתייחס לכ-98% מהעדכונים המורדים מ-Google Play ומבוססים על APK טבעיים. העדכונים מתייחסים לשינויים שמבוצעים בקבצי ה-APK. השינויים האלה מורדים למכשיר ואז ממוזגים עם הקבצים המותקנים כדי לבנות את הגרסה החדשה של האפליקציה.

צמצום הורדה ראשונית והרחבות מאוחרות

האלגוריתם החדש, שמכונה bsdiff, מצליח להקטין את השינויים הללו ב-50%, כאמור. במקרה שמדובר באפליקציות שאינן כוללות ספריות טבעיות מכווצות, האלגוריתם יכול להקטין עד 5% מגודל העדכון, אך כאמור, במקרה של Google Play, מדובר בכמות קטנה של אפליקציות מסוג זה.

כדי לסבר את העיניים, סיפקה גוגל דוגמה קונקרטית ליכולת הכיווץ של bsdiff. לטענתה העדכון העיקרי של הדפדפן כרום (Chrome) מגרסה M46 ל-M47 הוקטן מ-22.8 ל-12.9 מגה-בייט, ואילו עדכון מינורי ל-M47 וקטן מ-15.3 מגה-בייט הוקטן ל-3.6 מגה-בייט.

גוגל גם מתכוונת ליישם את השינוי הזה על אפליקציות שמורידות קבצי עדכון נוספים מתוכן, לאחר העדכון הראשוני, מה שבגוגל מכנים קבצי הרחבה. לפי החברה השימוש באלגוריתם החדש יצמצם את ההורדה הראשונית ב-12% לערך ואת ההרחבות לאחר מכן ב-65%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים